28 november -19 Upp amaryllis....

.... sjöng Bellman
och här kommer en liten Bildmålartös
med min favoritjulblomma.
 
 
Så go är hon och jag valde
att färglägga henne i milda färger
och valde också papper i den färgskalan.
Det gröna mönsterpapperet hittade jag
i mina gömmor, där det gömt sig ganska länge.
Ett fint band med granar döljer skarven 
mellan de pappersremsor jag har
att dekorera kortet med,
när jag gjort kuvertet.
 
 
Satte en grön sidenrosett bakom
den guldiga julstjärnan.
Eftersom det gröna mönsterpapperet
är lite tunnare än de jag brukar ha,
blev det inga distanskuddar under just det
men de andra lagren monterades så.
 
 
Insidan med både mönsterpapper och band
samt en stämplad julhälsning.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Kortet med sitt kuvert då till sist som vanligt.
 
Blötsnö idag - men det är i alla fall vitt!!
Det snöar ikväll med
och nu är det -2,4, så kanske, kanske
är det vitt ute imorgon också.
Det hoppas jag, som ju gillar snö
bättre än svart våt asfalt ;-)
Fast imorgon är det ju "black Friday",
så man vet ju aldrig....
 
Ha det gott!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Alltså, jag är så imponerad av ditt användande av alla spillpapper och hela papper när du gör eget kuvert. Döljer skarvar så snyggt och smart och gör så fina kort. Detta var inget undantag ❤ Ha en fin söndag! Kram

Svar: Tack för rar kommentar! Ja spillpapper är ju en av mina "triggers" - en utmaning att få till det ;-) Ha en fin adventstid! <3 Kram!
MormorMargareta

2019-12-01 @ 20:58:13
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0