29 november -19 Tackkort....

.... idag som omväxling.
 
 
En av vännerna i onsdagsgänget
bjöd hem oss på ljusstöpning i onsdags,
som avslutning på höstterminen med våra scrapkvällar.
Jag tyckte hon skulle få ett tackkort
tillsammans med amaryllisen.
Det blev så här.
Papper ur en spillpappersmapp
med beigmönstrade papper.
Tack-dien är från gummiapan
och stjärnorna är stansade med 
ett set dies från QuickCutz:
Cookie Cutter nesting stars.
Jag har penslat både texten och stjärnorna
med Wink of Stella clear
så de glittrar fint.
 
 
Här syns det också att jag ritat glitterlinjer
runt mönsterpapperen och den bruna cardstocken
med Sakura GellyRoll #700 clear star.
Jag har också böjt vimpelflikarna
och hörnen på mönsterpapperen.
Beige organzaband med rosett -
det fina bandet har jag fått
av rar scrapvän i USA.
 
 
Insidan fick också stjärnor,
dessa stansade med dies från Gummiapan:
Kopplade stjärnor.
Använde ett par av stjärnorna
överst i hörnet också.
 
 
Det blev en stjärna på baksidan också.
 
Inget kuvert idag - kortet stod i amarylliskrukan.
Nej, nu är det dags för sängen!
Sov gott!
En fin helg önskar jag dig!
Här såg det ut som ett julkort
när vi vaknade i morse,
med sol över snöhöljda träd - såå vackert!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Ett riktigt favoritkort, älskar stjärnor! Beige och vitt ihop blir så fräscht. Kram

Svar: Tack för rar kommentar! Hon som fick kortet blev så förtjust, så det träffade rätt. Sånt är alltid kul!Har jag din adress? Skicka mig den annars, så kan det komma ett kort kanske....
Kram!
MormorMargareta

2019-12-01 @ 20:53:34
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej! Ja, du ska ha fått ett mail från mig med adress. Det bör ha dykt upp nåt i din låda med 😉 kram

Svar: Förlåt en virrpanna - du har så rätt - där var den!! ;-) Kram!!
MormorMargareta

2019-12-10 @ 05:57:02
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0