4 november -19 Söt liten pippi....

.... fanns det på ett mönsterpapper
jag hittade hos Kristinas.
Kunde inte låta bli
att använda den som motiv.
 
 
Jag har använt två av papperen ur serien 
Carols in the snow #3 och #5 från Craft o Clock.
Ville ta upp det blå i fågeln,
så jag använde blå cardstock till detaljer.
Den ser blåare ut på fotot här
än den är i verkligheten,
men det får duga ;-)
 
 
Tog en bild på den blå cardstockbiten
som jag stansat alla detaljer ur,
så du får ett tips på hur du kan spara
-dels på papper förstås
-dels på porto, eftersom kortet inte blir så tungt.
 
 
Motivet är stansat med en oval die
från Nellie's multi frames MFD 087.
Tänk att Spellbinders Classic Ovals Large Scalloped
hade en die som passade precis till!
Har glömt var vimpeldiesen kommer från
men Julkram är från Rox Stamps
och snöstjärnorna en punch
från Martha Stewart: Glacial snowflake.
 
 
Till insidan använde jag samma mönsterpapper
som det bakom fågeln på framsidan.
Stansade ut en oval för att få en skrivyta.
Den fina textstämpeln kommer från JessInk: JI-19002
Julstjärnedien tror jag är från Cherry Lynn.
Det är en lång die med två blommor i tre olika storlekar,
varav jag här använt de två minsta.
Liksom på framsidan har jag använt
"stjärtstansen" i hörnen.
 
 
Baksidan med en bit mönsterpapper
och min namnetikett.
Papperet är baksidan på "fågelpapperet".
Det använde jag också till kuvertet.
(Förlåt den fula skuggan i nederkanten!)
 
 
Som du ser har insidan på kuvertet
också fint mönster,
men det gick inte att få till ett bra kuvert
med den sidan ut.
 
 
Så här fick det bli med kort och kuvert.
På den här bilden syns det också bra
att jag som vanligt glittrat runt papperskanterna
med min älsklingspenna: Sakura Gelly Roll #700  clear star.
Älskar den effekten!
 
Idag har vi gått en massa ärenden på stan
och också besökt Fotografiska.
Har du inte varit där kan det rekommenderas!
Nu värker fötterna efter nästan en och en halv mil
på hårda gator,
så det är skönt att sitta i fåtöljen
och lägga upp benen.
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

De små vimplarna med hjärtat och stjärnan i är verkligen ursöta och kortet blev väldigt fint. Snygg blå accentfärg. Kram

Svar: Tack raring! Ja visst är de fina - gillar ju vimplar i alla dess former!Kram!
MormorMargareta

2019-11-13 @ 20:58:19
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0