6 november -19 Julbock i snöyra....

.... på dagens julkort.
 
 
Den fina bocken kom en mycket tidigare jul
från hÄnglar och stÄnglar.
Är ju lite kär i gamla hÄnglatstämplar ;-)
Mönsterpapperet är inte heller nytt då jag ser
att det står 2012 Reprint på det: Home for Christmas.
Har använt den sidan som bara har snöstjärnemönster.
Motivet är som vanligt färglagt
med Distress Markers och vattenpensel
och sedan utstansat med en spellbinderoval.
Bakom satte jag två olika scalloped ovaler,
en turkos och en vit.
Bakom mönsterpapperet en kant
stansad med  Cherry Lynns
Stacker Nesting Dies XL2 Square Scalloped.
 
 
Distanskuddar mellan papperslagren förstås
och vimplar av en spillbit över pappersskarven.
Snöstjärnorna är stansade med favoritpunchen
Glacial snowflake från Martha Stewart
och God Jul med die från Gummiapan.
 
 
Älskar det här papperet,
som ger så vackert kuvert!!
... och så är det ju turkos!!!
Har nog ett kvar ;-)
 
 
Lite mönsterpapper fanns kvar till insidan.
Kanten är det som blev kvar
när jag stansat framsidans kant - så praktiskt!
Textstämpeln är en av mina allra första julstämplar,
så jag minns inte alls var den kommer ifrån.
 
 
Baksidan fick dekor av det
som var kvar av spillbiten
under min namnetikett.
 
 
Kortet med sitt kuvert till sist.
 
Kom hem med SGS-bussen ikväll
och gav mig ut till vår lilla onsdagsträff
även om jag kom sent (lagom till kafferasten)
Kul att träffa gänget igen!!
Kjell kommer efter imorgon efter att ha varit
på Fotografiskas fotoklubbskväll ikväll.
 
Nu dags att krama kudden!
Sov gott och dröm ljuva drömmar!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Härliga papper och färger på kortet och söt julbock. Väldigt fint färglagd. Snygg helhet på kortet. Nu kan du inte ha många julkort kvar att göra? =) Kram

Svar: Tack för din rara kommentar! Gillar den här bocken så mycket. Jo jag har allt ganska många julkort kvar att göra - behöver ju nästan 100 och har nog ca 70 klara nu (tror jag) Får väl ta och räkna igen....
Ska på julträff i Bollnäs på lördag, så då blir det väl ett litet tillskott också.
Ha det gott i helgen! <3
MormorMargareta

2019-11-13 @ 20:50:56
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0