8 november -19 Snöyra idag....

.... och då passar väl detta julkort bra.
 
 
En överbliven spillpappersren
fick en utstansad ram av "frostfrans"
gjord med en Spellbinders die.
De blågråtonade papperen
behövde nåt som kontrast.
Efter en del testande valde jag
dessa matta guldpapper, som en smal kant.
 
 
 
Kuvertet är gjort av baksidan av renpapperet.
Har chalkat med lite glansig chalk.
 
 
Insidan med det papper
som är bakom renen på framsidan.
Satte hit en liten ren här också.
 
 
Baksidan med den utstansade ovalen
från insidans papper.
 
 
Kortet med sitt kuvert -
tänk att spillpapperet räckte till det idag!
Delvis beror det på att jag gjorde ett mindre kuvert,
14x14 cm, och då blev kortet 13,5x13,5 cm.
Därför fanns inte så mycket plats
för fler dekorationer,
så det fick bli så här.
 
Tyckte det här kortet passar bra att visa
just ikväll när det snöar i Gävle.
Hoppas det får ligga kvar
och inte bara blir slask och is.
 
Ha en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint med renen och ett ganska enkelt kort. Bra när man har många julkort att göra =) Jag är nästan färdig med mina nu, fick i år hop typ 23 tror jag. En helg till, sen är jag nog helt klar =) kram

Svar: Tack! Ja det är roligt att göra olika typer av kort, tycker jag. Vissa av våra vänner är inte såå intresserade av mina alster och då kan de ju få ett kort som jag inte lagt så mycket tid på. Andra gillar enkla kort och då är det roligt att ge dem det. Åter andra vill ha mycket "pynt". Har nog en 25 kort kvar att göra nu. Ha en fin helg! <3
MormorMargareta

2019-11-13 @ 20:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0