10 oktober -19 Grattis i toner....

.... men också i ord.
 
 
Gyllene toner får vi ofta höra
från detta födelsedagsbarn,
som både musicerar och komponerar.
Då passade det här mönsterpapperet perfekt.
Eftersom vi har många musiker 
i såväl släkten som vänkretsen
samlar jag på mig papper, dies och
annat musikrelaterat
"i en särskild hög för sig".
Det här papperet har bott hos mig länge
och jag vet tyvärr inte fabrikat.
 
Kortstommen i guld har jag fyndat
när ICA MAXI REAde ut kort och kuvert.
 
Dien har jag lånat av en scrapkompis i vårt gäng.
 
 
Insidan fick också ett utstansat notsystem,
fast på raken med en av mina egna dies.
Ett gem i form av en G-klav
och ett utstansat guldhjärta
fick också ta s.
I övrigt handskrivet.
 
 
Enkel baksida, som vanligt
 
 
Som du kanske förstod av texten
blev detta kort lite försenat
och sen var Postnord söligt också,
men nu har det ändå kommit fram har jag hört!
 
Nu är det snart helg igen - oj vad veckorna rullar på!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så läckert musikkort! Härligt med allt gult och snygg die med g-klaven och noterna. Kram

Svar: Tack söta du!Vi har ju många musiker, både i släkten och vänkretsen, så jag har en särskild mapp med "musikrelaterade papper och dekos". Så bra att ha!
Kram!
MormorMargareta

2019-10-18 @ 20:34:01
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0