13 oktober -19 Julklappar på väg....

..... och den här lille Nissen
behöver lite vila på vägen.
 
 
Stämpeln är en gammal hÄngel
som jag färglagt med Distress Markers
i färg med julgransraden jag använt
för att dölja tomrummet mellan
de brunprickiga mönsterpappersremsorna.
Pälsbremet och tofsen har jag glittrat
med Wink of Stella Clear.
 
 
Jag har stansat Julkram med en die
från Rox Stamps, dels i röd cardstock,
dels i foam, för att få höjd.
Snöstjärnorna är stansade med en punch
från Martha Stewart.
 
 
Andedningen till att jag bara har remsor
av mönsterpapperet att använda till kortet
är ju att jag gör matchande kuvert,
som ju tar en stor del av papperet.
Så här blev kuvertet idag.
 
 
Till insidan skarvade jag ihop två pappersbitar
innan jag stansade ut ett hål
med en cirkelstans från Nellie's Multi Frames.
Gillar dem eftersom de ger en fin prickrand
både runt hålet och den utstansade cirkeln.
Idag misslyckades jag med stämpeln
och fick då stansa ut en cirkel med samma die
i vitt ritpapper för att dölja misstaget
och stämpla nytt.
Snöstjärnorna döljer skarven i mönsterpapperet.
 
 
Den cirkel jag stansat ut för insidan
använde jag till baksidan.
En kakservett (precis som på framsidan)
och en utstansad scalloped cirkel
finns också bakom min namnetikett.
 
 
Ja här är då julkortet för v 41 med sitt kuvert.
Nu får jag nog lägga på ett extra kol
om jag ska hinna klart till jul
med alla kort jag behöver.
Det är ju bara två månader till Lucia idag ;-)
 
Vi har haft en fantastiskt vacker
Brittsommarsöndag idag i Hälsingland.
Sol från klarblå himmel, spegelblanka vatten
och gyllene löv på träden - såå läckert!
 
Nu börjar en ny vecka,
som för min del bl a innebär
en mysig scrapträff i vår kyrka här
på tisdag kväll.
Ha en härlig vecka du också! 
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Söt stämpel med nissen och alla paketen, och fint med de glittriga stjärnorna runt. Jag har äntligen kommit igång med mina julkort och börjat måla stämpelmotiven jag ska använda =) kram

Svar: Tack - ja han är söt den lille Nissen i sin pakethög. Förstår att han blev lite trött ;-)Lycka till med julkorten! Du lär ju ha hunnit en bra bit nu - det var länge sen du skrev den här kommentaren!
Kram!
MormorMargareta

2019-10-18 @ 20:31:55
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0