17 oktober -19 A little English girl...

.....in our "English family" is soon 2 years old
och naturligtvis ska hon ha en present
och ett födelsedagskort.
 
 
Även idag har jag använt ett motiv
som fanns på mönsterpapperet.
Tog upp fåglarnas blå färg i de scallopedkanter
som sitter bakom mönsterpapperet
och motivet.
For You-dien fanns med en scraptidning
jag köpte för länge sen.
 
 
Det här kortet blev lite mindre än
de jag brukar göra, eftersom jag ville göra kuvert till,
men måste skära bort mer än vanligt
för att inte skära sönder motivet,
och då blev kuvertet mindre.
Det här kortet är 13,5x13,5cm.
 
 
Dien passade inte riktigt till den storlek jag hade på kortet
men man kan ju använda den till att kapa
till lagom storlek, bara man ser till att
passa in papperet ordentligt.
Kolla - det gick!!
 
 
Kuvertet blev så här snyggt
 
 
Insidan med engelsk text
stansad med en die från Avery Sentimeltal dies.
Det är egentligen en enda lång rad
men här blev den för lång,
så jag klippte av den.
Dekorerade med små retroblommor
och grönt bling.
"Stjärtstansen" blev fin i hörnen.
Hål för att få en skrivyta.
En av Elsa Beskovs fina bilderböcker 
översatt till engelska finns i paketet.
 
 
Baksidan
 
 
Avslutar som vanligt med kortet och dess kuvert.
 
Idag känner jag mig både glad, tacksam och "duktig".
Vi träffade Åsa när hon slutat jobbet
och åkte ut och fikade med henne
och dessutom kom Matilda och Dennis också.
Så härligt att träffa dem alla!
 
Sen började jag med en röjning av vårt stora 
och mycket stökiga förråd i källaren.....
Det lär ta några dar,
men nu är det i alla fall igång!!
Det ska bli såå skönt när det är klart!!
 
Imorgon är det fredag
med en sväng till gymet tillsammans 
med en f d jobbarkompis,
fredagshandla och sen gör vi helg
(fast det blir nog en hel del stunder i förrådet också!)
Ha det så trevligt i helgen!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Supersött kort, gillar de där pappren
*Paus för hunden behöver ut och kissa* Så där ja...

Fina färger och dekorationer

Ha en skön helg nere i förrådet, det är så skönt när det är klart.

Svar: Det blev en lång väntan för dig på svar på din kommentar - mycket att stå i här, så datorn var lite satt på undantag ;-)Förrådet är klart - underbart!
Julkorthögen har växt sig stor och fet - underbart det också!
Hoppas du och hunden har det bra! Kram!
MormorMargareta

2019-10-18 @ 20:00:05
Postat av: Anonym

Så sött kort och gulliga fåglar. Roligt att organisera förråd, ger en skön känsla att organisera och rensa lite =) kram

Svar: Ja, nu är det äntligen städat och fint i förrådet och allt "skrot" kört till återvinningen. Underbart!!Tack för rar kommentar! <3
MormorMargareta

2019-10-18 @ 20:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0