22 oktober -19 Julpost....

.... kommer den här gamla söta hÄnglakillen med.
 
 
Hittade ett julpapper i en av spillmapparna
som jag använde till det här kortet.
Den söta hÄnglakillen är färglagd med
Distress Markers och vattenpensel.
Vingarna är glittrade med Wink of Stella
och så har jag använt min älsklingspenna
Sakura Gelly Roll clear star #700
att glittra lite här och var.
Klistrade ett litet "överblivet" hjärta på brevet.
Älskar de här gamla hÄnglarna!!
Runt den bruna cirkeln har jag glittrat
med Stickles Diamond.
 
Det vita papperet är stansat i överkanten
med en die från Die-Namics,
som heter The notebook edge.
Jag har stämplat en av Åsas fina poststämplar
och satt dit en julhälsning
stansad med en die från gummiapan.
Snöstjärnorna är stansade med en punch
från Carl Carla craft.
Jag har samlat på mig en hel del
snöstjärnepunchar och -dies under åren.
Det är roligt att kunna variera!
 
 
Till kuvertet valde jag ett "mönsterpapper"
ur ett gammalt julblock från Panduro.
 
 
Det papperet fick också vara med
på insidan av kortet, tillsammans med
en brun ram och flera snöstjärnor.
Julhälsningen är stämplad med en stämpel
från ett nytt textset från JessInk: JI-19002 God Jul,
som går att hitta på www.jessink.se
 
 
Baksidan dekorerade jag
med en cirkel av framsidespapperet
som jag stansade ut under den bruna cirkeln
(det hålet täcks ju ändå och syns inte - bra
när man har snålt med papper)
Min namnetikett finns med också förstås!
 
 
Kortet och kuvertet - ja, framsidan har ju inget av kuvertpapperet,
men det får duga ändå!
 
Hej då vinkar hÄnglakillen och jag!
Ha en fin vecka!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Bredberg

Vikket underbart kort! Jag håller helt med dig om att det är bra att ha flera olika för att kunna variera sig. Synd bara att allt tar så mycket plats. Får snart inte plats hemma ;)

Svar: Tack för rar kommentar! <3 Ja visst är det något av en "prylsport"... Förvaring är allt en av grenarna!Kram!
MormorMargareta

2019-10-22 @ 22:46:53
URL: http://https://bredbergs.se
Postat av: Anonym

Oh, ett sånt fint kort! hÄnglakillen är jättesöt och du färglägger och dekorerar alltid så fint. Notebook edge dien är jättefin och så dekorativ.
Kram Britt

Svar: Tusen tack för dina uppmuntrande ord! Så glad jag blev! Tyvärr har det varit lite snärjigt ett tag, så du har fått vänta på svar - förlåt! <3
MormorMargareta

2019-10-23 @ 08:49:05
Postat av: Maria

Väldigt fint mönsterpapper och så snyggt du färglagt stämpeln. Sött att han sitter på kuvertet =) kram

Svar: Tack för dina uppmuntrande ord! Förlåt att du fått vänta på svar - har varit lite upptagen! Kram!
MormorMargareta

2019-11-03 @ 21:07:44
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0