23 oktober -19 Turkos pippi....

.... på dagens grattiskort .
 
 
Visst är den fin pippin,
som kommer med brev!
Det är Pernilla som är artisten.
Hon har gjort såå många underbara digisar!
Jag har som vanligt färglagt med Distress Markers
och vattenpensel.
Mönsterpapperet är By the Bay
från Quick Quotes Paper - visst är det läckert!?!
Tog upp de rostfärgare tonerna i cardstock
som jag använde till kanter och ett Grattis
stansat med en die från Gummiapan.
 
 
Stansade ut motivet med en cirkeldie från Nellie's Multi Frames
och monterade den med distanskuddar
på en scalloped turkos cirkel (die från Spellbinders)
och en clät cirkel i rost.
Ett prickigt band döljer skarven mellan pappersbitarna
och jag knöt en rosett med hjälp av
en matlagningsgaffel i plast - ett utmärkt verktyg!!
Grattis är stansat tre gånger,
två i akvarellpapper och en i roströd cardstock,
hoplimmade för att få det tjockt.
 
 
Möjligheten till det här kuvertet
var det som fick mig att välja detta papper.
 
 
Insidan med en textstämpel från InkyWings.
 
 
Baksidan fick idag dekor lite långt ner
för jag hade lyckats fläcka ner kortet med chalk
och behövde dölja fläckarna.
Nu syns de ju inte alls!! ;-)
 
 
 Kort med kuvert till sist, som vanligt.
Scrappa lugnt!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Söt pippi och fint med turkos och rostrött tillsammans =) kram

Svar: Tusen tack för rar kommentar! Du gör mig alltid så glad! <3
MormorMargareta

2019-11-03 @ 21:05:30
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0