24 oktober -19 Högre växel....

.... behövs i kortmakeriet nu
om jag ska hinna klart till jul.
Två månader kvar till julafton idag
och sen ska väl postnord ha lite tid före också....
 
 
Fortsätter botanisera i mina högar
av gamla julpapper - dessa från Panduro.
Den goa snögubben tror jag är från Penny Black.
Jag har lånat stämpeln av en scrapvän.
Jag stansade ut den med en cirkeldie,
men lämnade tofsen utanför.
(Om du vill se hur jag gör - klicka dig in på demos i sidebaren)
Den lilla färgläggningen är gjord med 
Distress Markers och vattenpensel.
Har också använt Wink of Stella 
att glittra tofsen och pälsbremet på mössan
och stickles star dust runt cirkeln.
Satte lite silvernät som "rimfrost"
och en vacker spets plus en blingrad
längst ner på kortet.
 
 
Snöstjärnorna är stansade med en punch
från Martha Stewart: Glacial snowflake.
Julkram är stansat flera gånger
och sen klistrade på varandra för att bli tjockt.
Dien kommer från Rox stamps.
Distanskuddar mellan papperslagren, som vanligt.
 
 
Kuvertet
 
 
 
Insidan fick båda mönsterpapperen,
samma snöstjärnor som på framsidan,
den allra sista lilla spetsbiten
och en textstämpel från ett nytt textset från JessInk:
JI-19002 God Jul,som går att hitta på www.jessink.se
 
 
Baksidan
 
 
Ja, här är då kort och kuvert till sist.
Han är så go den lille snögubben!
 
Igår tog jag med mig en hel hög motiv
till vår onsdagsträff
och gjorde nåt jag ALDRIG brukar göra:
färglade dem helt utan att ha valt mönsterpapper först.
Ska bli såå spännande att se
om jag kan hitta papper som passar till dem nu...
Du får se så småningom ;-)
 
Ha nu en fin helg!
Kram! 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Superfint i fina färger.

Svar: Tusen tack goaste Åsa! <3
MormorMargareta

2019-10-24 @ 21:18:02
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Åh, sån söt snögubbe! Läckert när tofsen sticker utanför cirkeln =) kram

Svar: <3 <3 <3
MormorMargareta

2019-11-03 @ 21:03:47
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0