26 oktober -19 Söt hÄnglatomtetös.....

..... finns på dagens kort - även om hon
egentligen är en höst-hÄngla ;-)
 
 
Visst är det utmärkt med fina motiv
som man kan använda till lite av varje!?!
Hon är en av de stämplar jag färglade i onsdags
och tänk, jag tycket att jag hittade
passande papper här också!!
Åsa har gjort ett kort med den här sötnosen
där hon satte henne på kanten av en cirkel.
Det gillade jag,
så det har jag liftat idag.
Julhälsningen hittade jag uppstämplad
och tyckte den passade att göra en vimpel av.
 
 
Ett fint glittrigt snöstjärneband
hittade jag i en låda och de andra snöstjärnorna
är stansade med en punch från Martha Stewart,
glittrade med Stickles Diamond
och försedda med bling i mitten.
Jag har använt en chalk: Hunter green
till alla kanter, för att få dem mer "definerade".
Distanskuddar mellan lagren
och en fin scalloped kant längst bak,
stansad med en die från Cherry Lynn:
Stackers Nesting Dies XL-2,
Square Scalloped, som innehåller 6 dies
i olika storlekar. 
 
 
Kuvertet gjorde jag av det enda papperet
som var tillräckligt stort - resten är spillpapper.
 
 
Insidan med en gammal textstämpel,
som jag tror kommer från Panduro.
"Stjärtstansen" i hörnen,
precis som på framsidan.
 
 
Baksidans cirkel stansade jag
ur det randiga papperet på framsidan.
Hålet täcks ju av andra mönsterpapper,
så det syns ju inte - bra sätt
att få spillbitar att räcka längre!
 
 
  Kortet med sitt kuvert.
Nu är jag en bra bit förbi "veckonumret"
med antalet julkort, så jag hinner nog
detta år också ;-)
 
Några lite enklare kort har jag också gjort.
Alla uppskattar ju inte arbetade kort
med färglagda motiv ;-)
 
Nu verkar kylan komma.
Det blir nog till att byta till vintertäcke.
Bäst jag går och gör det nu - sov gott! 
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken härlig grön färg och så snyggt det är med stämplar som sitter på kort =) Blir en väldigt fin detalj. SNygga snöstjärnor och vimpeltext. Kram

Svar: Blir alltid så glad över dina besök här och rara kommentarer! Tack! <3
MormorMargareta

2019-11-03 @ 21:00:54
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0