27 oktober -19 Gammal goding....

..... på dagens julkort.
Jag är ju speciellt förtjust
i de här första hÄnglarna,
och är så lycklig över att Åsa har
en stor samling.
 
 
P g a att det gröna mönsterpappter var ett A4-papper
blev kuvertets storlek 13x13cm
och kortet är alltså mindre än vanligt, 12,5x12,5cm.
Då är det ju bra att den här hÄngeln inte är så stor.
Hon är en av dem jag färglade i onsdags
och här fanns ju ett papper,
som passade bra, tycker jag.
Motivet är utstansat med en die
med streckad kant från Lawn Fawn. 
 
 
De gröna och vita kanterna är stansade
med en kantstans från ek-success.
Jag satte ett hjärteband på de gröna kanterna
och några röda halvpärlor på kortet.
Ett plattare kort idag - mindre distanskuddar,
bara under motivet.
 
 
Kuvertet tog förstås det mesta
av A4-papperet.
 
 
Lite mönsterpapper fanns kvar 
även till insidan.
Jag kompletterade med gröna kanter.
Den fina julstämpeln kommer från Reprint.
 
 
Enkel baksida med en mönsterpappersoval,
som jag dansade ut ur papperet
på kortets framsida bakom motivet.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
 
Ikväll fryser jag och ska nog ta en Alvedon
och "mota Olle i grind"
genom att krypa till sängs.
Har ingen lust att bli förkyld!
Sov gott och dröm vackra drömmar!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Så fint !! Visst är det så att man får förkärlek för vissa scrapmotiv. De hänger med trots många nyheter. Jag har också börjat med julkorten. Vi har en marknad att deltaga i, dottern och jag. Det är roligt.
Ha det fint. Kram Eva

Svar: Hej Eva! Så kul att du tittade in! Ja visst har man sina favoriter, både bland stämplar och mönsterpapper. Tyvärr tar papperen slut till slut - bättre med stämplarna - de går att stämpla om och om igen ;-)Lycka till med julmarknaden! Kram från ett snöigt Gävle!
MormorMargareta

2019-10-28 @ 09:12:06
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Så fint kort och väldigt dekorativt med hjärtbanden. Kram

Svar: Tusen tack! Kram! <3 <3 <3
MormorMargareta

2019-11-03 @ 20:58:52
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0