28 oktober -19 Det glittrar....

..... så läckert från de här papperen,
men det är svårt att få bra bilder.
Du får hålla till godo med de här.
 
 
Jag har ju fått spillpapper av många scrapvänner
och de här papperen fanns med bland dem.
Använde min favorithjärtedie och stansade hjärtan,
dels i det randiga papperet (det lilla hjärtat stansat ur det stora),
dels i matchande grön cardstock,
som också användes till en kant
bakom mönsterpapperet.
God Jul-dien kommer från Gummiapan.
 
 
Som vanligt har jag monterat de olika papperslagren
med distanskuddar.
Satte dit en glittrig tejp, som jag också gjorde en rosett av,
med hjälp av ett pärlspänne.
Till själva rosetten klistrade jag ett rosarött band
på bakdisan av tejpen,
för att den inte skulle klistra ihop sig.
Små små halvpärlor fick pryda hjärtat och hörnen.
 
 
Insidan blev också "hjärtlig".....
 
 
.... och baksidan dekorerade jag med det hjärta
jag stansat ut för att få en skrivyta på insidan.
 
Det blev ett ganska enkelt kort
(och utan kuvert)
men rätt effektfullt ändå, tyckte jag.
 
Imorgon ska jag nog sticka emellan
med nåt annat än ett julkort,
så du inte blir alldeles less....
 
Här börjar det bli kallt och krispigt ute.
Kan vara härligt tycker jag - bättre än regn!
Tidig sänggång och Alvedon hjälpte igår,
för jag mår mycket bättre idag!!
Ha en fin vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, va fint! Älskar glitter och tycker ändå det syntes jättebra på dina foton att det är mycket glitter =) kram

Svar: Härligt med besök i bloggen - och dessutom kommentarer! Blir såå glad! Visst är det ljuvligt med glitter! Älskar ju min glitterpenna!
Kram! <3
MormorMargareta

2019-11-03 @ 20:57:51
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0