29 oktober -19 Grattiskort....

.... bjuder jag på idag.
Ett läckert papper och en ny die
inspirerade till detta kort.
 
 
En av mina scrapvänner här i Gävle
fyllde år igår.
Hon gillar blått och turkos
och ganska klara färger,
så jag valde det här papperet
med måånga paket
(fast hon fick bara ett paket av mig).
Grattisdien kommer från Gummiapan.
Gillar de här snirkliga textstämplarna!!
 
 
Lite plattare kort idag,
eftersom jag har platt, vitt köpekuvert till.
Bara cirkeln och scallopedcirkeln bakom
är monterade med distanskuddar.
Till övriga papper har jag använt
Biltemas dubbelhäftande tejp.
Blommor ur mina gömmor.
 
 
Insidan fick samma turkosa cardstock
som jag använt på framsidan.
Stansade ett runt hål för texten.
Stansade sen en vit scalloped cirkel
med en die ur Cherry Lynns set
och sen med motsvarande cirkeldie,
så jag fick en scalloped ram.
 
De fina textstämplarna kommer från Vilda.
Lyckades sätta en stämpelfårgsfläck
så jag satte blommorna inne i cirkeln
för att dölja den.
Blommorna är stansade och embossade
med punchar från Floral punch.
 
 
Baksidan fick också cirklar
och scalloped cirkel ;-)
Som du förstår stansade jag
mönsterpapperscirkeln ur papperet
på framsidan under den turkosa cirkeln ;-)
 
Kall men skön långpromenad idag!
Det är nog min andra "hobby" - långpromenader!!
Vi går oftast ett par timmar varje dag.
Det är båe skönt och nyttigt
och jag njuter så av att ha möjlighet
att få vara ute i dagsljus året om.
Det gick inte medan jag jobbade!
 
Imorgon lovar jag visa julkort igen.
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Läckert papper, passar bra både till grattiskort och julkort. Såna mönsterppapper är ju bra, som passar till flera olika korttillfällen. Snyggt med turkos =) kram

Svar: Tack för rar kommentar! Älskar ju TURKOS!! Kram!
MormorMargareta

2019-11-03 @ 20:55:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0