6 oktober -19 Blått.....

.... är en av mina favoritfärger.
Här ett litet gäng gamla godingar
från hÄnglar och stÄnglar med blå luvor.
 
 
Hade ett läckert - men lite svårt - papper
från Quick Quotes Paper: Tessa's Fairytale,
som jag gav mig i kast med ;-)
Jag tyckte det kunde passa de här godingarna
som växer upp ur en kruka.
Stansade en fin kant till motivet
men hittade ingen die som passade den
och samtidigt rymde motivet,
så jag fick ta till saxen här.
Grön kant och "stjärtstansen" i hörnen.
 
 
De blå blommorna kommer från HobbyFun: Florella
och de övriga från Prima.
Blå bling fick lysa upp det hela
liksom lite glitter från min älsklingspenna
Sakura GellyRoll #700 clear star.
 
 
Kuvertet blev så här - lite crasy...
 
 
Till insidan valde jag baksidan av papperet,
en grön kant förstås och grön spets.
Textstämpel tänker jag välja
när jag bestämt vem som ska få kortet.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kortet och kuvertet till sist, som vanligt.
 
Vi fick tidig höstkyla här i år.
I fredags hade vi snöglop
men ingen snö ligger kvar som tur är.
Kallt är det i alla fall
så nu får jag spurta i trädgården också ;-)
Behöver dela ett par förväxta hostor.
 
Ha en fin vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken söt stämpel och så fint färglagd, den passar verkligen med blå hattar. Får en att tänka på blåbär =) kram

Svar: Fy så slarvig jag varit att svara på kommentarerna - men du är gullig och skriver ändå! Tusen tack goaste du!! i massor!
MormorMargareta

2019-10-18 @ 20:41:16
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0