1 september -19 Julkort v 35....

.... jajamen - nu är jag ikapp!!
(Fast imorgon är det vecka 36 ;-),
så då är det "på't igen"....)
 
 
Sista julkortet från denna Björkebosommar,
som ju avslutades v 35.
Tyckte att tomten liksom tittade sig över axeln
och såg tillbaka på den gångna sommaren...
Gjorde sen ett kort av det som fanns kvar i gömmorna.
 
 
Distanskuddar - mina bästa vänner ;-)
Och de där Dollar Store-stjärnorna ;-)
Sen hittade jag lite gamla "frimärken",
utstansade snöstjärnor och halvpärlor,
samt ett papper, som också räckte till kuvert ;-)
 
 
Så här blev kuvertet.
 
 
Insidan fick en bit av samma spillpapper,
som jag också använde på framsidan.
Texten klippte jag ur ett klippark med julhälsningar.
 
 
Kortet och kuvertet.
 
Baksidans dekorpapper blev kvar i Björkebo,
så den får jag göra klart när jag varit upp
och hämtat det.
Inte lätt att komma ihåg allt
när man packar ihop sommaren ;-)
 
Idag har Åsa och jag varit på barndop
hos en av våra scrapvänner
(eller egentligen två, eftersom en storasyster
till babyn också scrappar)
En så fin högtid
och så trevlig fest efteråt!
 
Nu ska du slippa julkort 
några dar i alla fall....
Välkommen in och se vad som kommer istället!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ho ho ho, det dröjer ett tag till innan han kommer, skönt för jag var nära att bada i Mälaren idag, säkert varmare än normalt för årstiden, men ändå. Jag är inte redo för jul än...

Svar: Tack Ann-Marie för besöket här! Inte jag heller känner för jul än - men gillar ju inte julstress heller....Ha det gott de sista sommardagarna! Kram! <3
MormorMargareta

2019-09-01 @ 22:51:39
Postat av: Åsa

Jättefint julkort med fina gammeldagsa tomten.

Svar: Tack goa Åsa för att du orkar kommentera din mammas julkort! <3 Kram!!
MormorMargareta

2019-09-02 @ 07:33:33
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: bibbi

Fint julkort med söt tomte. Granris röda blommor och snöflingor hör liksom till :) /kram

Svar: Ja visst är det bra med de klassiska "julattributen" - då blir det liksom julkort alldeles automatiskt ;-) Tack för din rara kommentar! <3 Kram!
MormorMargareta

2019-09-02 @ 08:27:23
URL: http://kortfonstret.wordpress.com
Postat av: Maria

Åh, så fint! Längtar lite till att börja göra mina julkort när jag ser alla fina du skapat. Nu när hösten börjar krypa sig på så känns det verkligen som läge att börja, så man inte är ute i sista minuten ;) kram

Svar: Tack - roligt om jag kan inspirera - jag gör ju julkort året om jag för att slippa julstress ;-)Kram!
MormorMargareta

2019-09-04 @ 19:48:17
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0