12 september -19 Kloka ord i violett....

.... visar jag idag.
 
 
Texten gillar jag verkligen.
Stämpeln är från SlöjdDetaljeroch jag gillar särskilt
att de skrivit ut vem de citerat.
Stansade ut såväl texten som den violetta cirkeln
med dies ur Cottage Cutz Nesting Stitched Scalloped Circle Set.
Mönsterpapperen är ur min "spillpappersskatt".
Fjärilen är en die från Magnolia "Dragon fly"
 
 
Kanten bakom mönsterpapperet
är stansad med Crea Nest Lies CL Nest XXL69. 
Satte en bit guldnät bakom blombuketten
och knöt ihop den med en grön rosett.
Blommor och blad ur mina gömmor.
Använde distanskuddar mellan papperslagren
och avslutade med lite bling.
Runt mönsterpapperen ritade jag en glittrig linje
med Sakura GellyRoll-pennan #700.
En av mina favoriter!
 
 
Till insidan använde jag, som ofta,
den kant som blev över när jag stansade
kanten till framsidan.
Enkel dekor med band och blomma,
med en stor brad i mitten.
Ett par vimplar av hjärtepapperet
och bling även här.
 
 
Lite hjärtepapper fanns kvar
även till baksidan.
Har förstås stansat den violetta scalloped cirkeln
ur framsidans cirkel,
som i sin tur är stansad ur den lila cardstocken
som sitter bakom fjärilspapperet.
Det går bra att spara både papper
och porto på det här sättet.
 
Inget matchande kuvert till detta spillpapperskort.
 
Nu sticker vi till Björkebo i helgen
för att plocka trattkantareller,
om vi nu hittar några
och kan vara i vårs svampmarker.
Det pågår älgjakt också - men vi brukar kunna samsas
om vi låter bli de marker där jägarna jagar
just den dan.
 
Ha en fin helg!
Kram! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Fint med lila, bra citat och diesen "dragonfly" är en av mina favoriter. Har den inte själv, men har haft förmånen att låna den från min svägerska =) kram

Svar: Tack rara Maris! <3 Alltid roligt när du tittar in! <3 Kram!
MormorMargareta

2019-09-19 @ 20:51:21
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0