17 september -19 Förra veckans julkort...

.... blev inte klart förrän jag kom hem från Björkebo idag.
Det fattas alltid nåt där uppe
nu när vi flyttat hem för hösten,
trots att det finns en hel del kvar.
 
 
Några vackra julmotiv fanns i alla fall där.
Det här är ett av dem.
God Jul-dien från Rox Stamps (?)
hade jag i alla fall tagit med mig
eftersom jag planerat att göra julkort.
Resten fanns i gömmorna i stugan,
även kortstommar och kuvert i craftpapper,
som jag glömde när jag åkte hem - så bra! ;-)
 
 
Eftersom jag tänkte använfa köpekuvertet
fick kortet bli plattare än vanligt.
Blommor, bling och snöstjärneband
fick bli dekor.
Det blå mönsterpapperet är från Maja Design.
 
 
Insidan fick några stansade små snöstjärnor.
Varifrån punchen kommer har jag ingen aning om.
Jag har samlat på mig ett gäng under åren
på loppisar mest, och ett par "bor" i Björkebo.
Textstämpeln fick bänta tills jag kom hem.
Den är från Reprint.
 
 
Enkel baksida med min namnetikett.
Inget foto på kort och kuvert idag
eftersom jag alltså använder det
som hör till kortstommen.
Köper såna, mest vita men också dessa
hos Kristinas Scrapbooking.
Så bra och prisvärda!!
 
Nu är nedersta lådan i frysen fylld
med sommarens och helgens svampskörd,
som flyttat hem från Björkebo,
tillsammans med härliga svarta vinbär bl a,
som förgyller morgonfilen.
Vilken rikedom att få ta fram!
Det smakar verkligen sommar!!
 
Ha det gott och var rädda om varann!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken härlig vinterbild du hittat och så fin text på framsidan. Man kan heller aldrig få för många snöstjärnor när det gäller julkort =) Kram

Svar: Tack för besöket och dina rara ord! Du gläder mig verkligen! Kram!
MormorMargareta

2019-09-19 @ 20:40:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0