21 september -19 Friluftsliv....

..... är härligt!
Har tillbringat mycket av min ungdomstid
tältande, vandrande och cyklande
och med packningen i ryggsäcken.
En av mina scrapvänner
har i sommar tillbringat en hel del tid
i naturen "cycling and hiking"
så jag ville gör ett passande kort
till henne.
 
 
Hittade en så lämplig stämpel från Nellie's choise
och papper med skogstema från Panduro.
Eftersom det fanns lite gulddetaljer i papperet
och min vän dessutom är "guld värd"
valde jag en kortstomme i guldfärgad cardstock,
som såldes på ICA MAXI för ett par år sen.
(Passade på att hamstra när de REAde ut dem)
 
Motivet är färglagt med Distress Markers
och vattenpensel.
"Molnkanten" gjorde jag genom att lägga
en scalloped oval die 
på lämpligt ställe och chalka med en blå dyna
utmed kanten och utåt.
 
 
 Motivet är utstansat med en die
ur Nellie's Multi Frames cirkelset,
som ger en så fin prickkant.
"Fotomattan" under är stansad med
Cottage Cutz Nesting Stitched Scalloped Circle Set.
Som vanligt har jag använt distanskuddar
när jag monterat de olika lagren.
Några blad ur mina gömmor
och tre riktiga alkottar fick bli dekor.
Texten är stansad med die
från Averys sentimental dies.
Jag har också använt min favoritpenna
att glittra med på motivet, texten , bladen
och utmed mönsterpapperets kant.
Den heter Sakura Gelly Roll #700, clear star.
 
 
På insidan ville jag ha plats att skriva en hel del.
Stansade ut en oval ur mönsterpapperet
med Nellie's Multi Frames set med ovaler.
Stansade också ut en oval ur vitt ritpapper,
som jag fäste i hålet.
Som du ser ger dien en fin prickkant
både runt hålet och runt ovalen.
Det gillar jag!!
Bakom mönsterpapperet en kant
stansad med CC Designs
Scalloped rectangle CCC 0016,
som jag tyckte matchade
kanten bakom motivet. 
Lite grön bling och ett guldhjärta
blev enda dekor.
 
 
Till baksidan använde jag
den utstansade ovalen
bakom min namnetikett.
 
Det här kortet fanns inuti ett paket
som jag skickade till min vän,
så det behövde inget kuvert.
 
Det känns som rätt dag att blogga detta kort,
eftersom vi varit på skogsutflykt, Kjell och jag.
Åsa och Magnus hade tagit husvagnen
för en weekend vid en mysig sjö
"in the middle of nowhere"
och vi åkte dit och "hälsade på" en stund.
Åsa hade hittat trattkantareller.
Vi promenerade, Magnus fiskade och eldade,
grillade och bjöd på korv med potatismos.
 
Mums!!
Efter en härlig dag njuter vi 
"Last Night of the Proms" på TV
och känner att vi nog borde
duscha bort all röklukt innan vi kryper i säng.
 
Hoppas du också haft en fin lördag!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vilket fint kort och så snyggt med guldpappret! Gillar verkligen de prickade kanterna på ovalen och runt de ovala hålen, blir väldigt dekorativt. Roligt att du uppskattar kommentarerna. Har följt Åsas blogg länge och hittade in till dig för några veckor sen och njuter av alla dina fina alster du visar. Du har verkligen öga för detaljer och gör många, många fin alster. Ha en fortsatt fin söndag! Kram

Svar: Hej Maria! Tack för din rara kommentar! Du gör mig verkligen glad! Det är så roligt att se att jag har besök i bloggen. Ja, det ser jag ju i besöksstatistiken - men att någon gör sig besväret att lämna en kommentar är ju inte så vanligt numera....Har landat i Stockholm ikväll för några dar. Ska bl a klippa mig hos min favoritfrissa Karin, som är ett kusinbarn till mig.
Ska bli kul att träffa henne också!
Hoppas du haft en fin helg! Kram!
MormorMargareta

2019-09-22 @ 13:52:27
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0