24 september -19 Tre månader kvar...

.... till julafton.
Så klart kommer det ett julkort här i bloggen idag.
 
 
Hittade en söt krans med två små fåglar
på en die i mina gömmor.
Har använt den till förlovningskort tidigare
men med ett järnekspapper bakom
tyckte jag att den passade till julkort.
Bakom mönsterpapperet en grön cardstock
som jag stansat i kanterna med 
en kantstans från ek-success.
Har glittrat med Sakura Gelly Roll-pennan
#700 clear star.
 
 
God Jul-dien från Rox stamps.
Distanskuddar mellan papperslagren
som vanligt.
Hängde upp kransen i ett band med rosett
men tyckte att det räckte med dekor sen,
ja förutom de vinröda och vita halvpärlorna förstås.
 
 
Insidan fick samma upplägg
med de blomstansade kanterna,
Jag stansade ett hål i mönsterpapperet
för att få en skrivyta
och satte en rund ram runt hålet.
Den stansade jag ut med en cirkeldie ur
Cottage Cutz Nesting Stitched Scalloped Circle Set.
Sen gjorde jag ett hål i cirkeln med en die
ur Nellie's Multi Frames cirkelset,
som ger en så fin prickkant.
Julstämpeln kommer från ett gammalt julset från Panduro.
 
 
Även baksidan fick en blomkant
och mönsterpapper 
bakom min namnetikett.
 
Köpekuvert idag eftersom mönsterpapperet
är spillpappersbitar.
 
Är i Stockholm ett par dar.
Igår gick vi en härlig och lång promenad
utmed Stockholms stränder i solen.
Vi startade vid Norr Mälarstrand och tog oss
via Strandvägen ut på Djurgården.
En såå ljuvlig dag - men vi hann bli riktigt hungriga
innan vi kom tillbaka till stan igen.
På Djurgården var de caféer etc vi passerade stängda,
liksom muséerna eftersom det var måndag.
 
Idag frissan Karin och besök hos Mickan.
Även det en härlig dag!
Nu strax till sängs.
Sov gott! Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Passade jättebra med fåglarna på ett julkort. Det är ju så bra med motiv och dies som funkar till många olika kortillfällen =) Skönt att vara igång med julkorten, hur många skickar du i år? Jag siktar på strax över 20 i år, har dragit ned lite, men har inte hunnit börja med dem ännu. Bara i tanken lite och har skrivit ut lite digitala stämplar jag ska börja färglägga =) kram

Svar: Tack för rara ord! Jag har 40 julkort klara - men behöver nog minst 50 till, så nu får jag ta och spurta lite.... Brukar bli minst ett 90-tal kort skickade. Om du ger mig din adress kanske det dimper ner ett.....Kram! <3
MormorMargareta

2019-10-02 @ 20:41:39
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Maria

OJ, det var många kort du skickar, då förstår jag att du måste vara ute i god tid =) Det hade varit en stor ära att få ett av dina fina kort. Skicka mig gärna din adress också, tror du kan se min mail på inlägget? =) Så svarar jag med min, för jag har inte din mailadress och vill inte skriva min här i kommentarerna =) kram

2019-10-06 @ 13:19:06
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0