26 september -19 Julstjärnor...

.... på det ljuvliga papperet från Inkido,
som konstigt nog heter Christmas Rose -
Happy Christmas på engelska.
Julros är ju en annan blomma för mig,
men ett kort med kuvert blev det i alla fall
av det vackra papperet.
 
 
Motivet, den söta tösen i snöyran,
fanns också på mönsterpapperet.
Tack och lov gick det att få ut ett kuvertpapper
och skära så att den söta flickan blev hel ;-)
Har använt både kvadratisk och rektangulär die
ur Crea Nest Lies XXL-set med dies
till de röda kanterna.
God Jul-dien kommer från Gummiapan.
 
 
Som du ser har jag monterat med distanskuddar
mellan papperslagren som vanligt.
Spetsen döljer skarven mellan mönsterpappersremsorna.
Jag dekorerade med julstjärnor stansade med
punchar från Floral Punch,
och sen embossade jag
med tillhörande embossingpunch.
Blommorna är chalkade med en ljus chalk
och glittrade med Sakura Gelly Roll #700,
som jag också använt utmed mönsterpapperen.
Bladen är stansade med en punch
från Martha Stewart som heter Branch.
Halvpärlor i guld köpte jag hos Panduro.
 
 
Insidans kant är stansad ur samma röda cs
som framsidans kant och kanten kring motivet.
Återanvände alltså "spillet".
Det är därför den röda kanten här är mindre
än den på framsidan.
Spets och papper som på framsidan.
Textstämpeln kommer från Kaboks.
 
 
Kuvertet fick en fin flik
med mycket blommor.
 
 
Mönsterpapperet räckte till en liten bit
på baksidan också,
under min namnetikett.
Sen finns det en liiiten bit mönsterpapper kvar
men den har inga blommor alls ;-)
 
 
Ibland är jag ledsen att jag bara köpt ett mönsterpapper!
Det här hade jag gärna haft ett till av - ljuvligt!
Här är nu i alla fall kortet med sitt kuvert.
 
Har som du ser "skruvat upp takten" på julkorten lite.
Det behövs för att jag ska ha så det räcker
till alla mina nära, kära och vänner.
 
Nu känns det att hösten kommit på riktigt!
Höstväder och vackra färger på träden.
Härligt!
Älskar hösten så mycket mer än våren
(slipper ju pollen nu!!)
Ha en härlig höst du med!
Kran!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket vackert julkort du skapat! Älskar att du verkligen använder varje del v mönsterpappret och planerar för att det ska räcka till. Så bra och så smart! Så fina ramar/kanter runt papperna. Kram

Svar: Tusen tack för dina rara ord! Det är ju härligt när papperen ger såå mycket som i detta fall - men visst kräver det en hel del planering ;-). Ångrar att jag inte köpte ett till av detta papper - love it! Gillar de där diesen till kanterna också - de var verkligen ett bra köp!! Ha det gott! Kram! <3
MormorMargareta

2019-10-02 @ 20:38:02
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0