29 september -19 Rosenhjärta....

.....blev det på Åsas födelsedagskort.
Hon är verkligen "mitt hjärta"!
 
 
Det fina rosenhjärtat är en digital stämpel
från Pernilla Nilsson.
Hon har massor av underbara digisar!!
Den är färglagd med Distress Markers
och vattenpensel.
Jag har också använt en vit penna från Penol
för lite highlights och glittrat med
Sakura Gelly Roll #700 clear star.
 
Tyckte att den rosa cardstocken lyste väl mycket
så jag stämplade den med en swirlig stämpel
från Stämpelglede och brun Versa Fine.
Bandet som döljer skarven mellan pappersremsorna
är klistrat på en brun cardstockremsa,
som lyser igenom det tunna bandet.
 
 
Som vanligt har jag använt distanskuddar
när jag monterade de olika papperslagren
för att få struktur på kortet.
Grattis är stansat med en die från Rox stamps,
dels i rosa, dels i brun cardstock
och sen monterat på varann
så att det bruna ger lite skuggeffekt.
Rosor ur mina gömmor och pärlor
fick dekorera.
 
 
Insidan med Åsas fina runda grattisstämpel
med plats för födelsedatum.
Skrivytan är ett hål, stansat med en die ur 
Nellie's Multi Frames set med ovaler.
Det ger en så fin prickkant,
både runt hålet och den utstansade ovalen.
Mönsterpapperet kommer från
BoBunnys serie Primrose
och därifrån kommer också den söta fjärilen.
I mitten på blomman satte jag en söt blomknapp.
Tror den fanns i min mormors stora knappburk,
som jag fick ärva 1960 när hon gick bort ;-)
 
 
Den utstansade ovalen från insidan
fick sällskap av en mindre
från ett annat papper i samma serie
under min namnetikett.
Som du ser har jag skarvat det gröna papperet,
annars hade det inte räckt till insidan
och den här ovalen.
På insidan syns det mindre
eftersom skarvarna är kortare.
 
 
Jag ville ju gärna ha ett kuvert till kortet.
Det är ju däeför jag får hålla på
och pussla och skarva med papperet
men det kan det vara värt tycker jag ;-)
 
 
Idag vill jag visa även insidan på kuvertfliken
eftersom den ju också blev fin.
Hade lite svårt att bestämma vilken sida av papperet
som skulle vara ut! ;-)
 
Åsas födelsedag, som var igår, firade hon och jag
genom att åka till Avesta på kort- och scrapmässa och -träff.
Vi hade en så mysig och trevlig dag!
Mässan och träffen pågår även idag, söndag,
men vi nöjde oss med en dag denna gång.
Nu har jag pustat ut efter träffen,
packat upp och försökt få lite ordning
i kortmakeriet igen.
Ska bli kul att "leka" med det jag köpte på mässan!
 
Småregnigt idag men fick till en härlig promenad i alla fall!
Hoppas du också haft en fin helg!
Har sett att det varit många scrapträffar
denna helg.
Kanske du har varit på en också!?
Kram!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ååå vad roligt att vara iväg på scrappträff. Nästa gång hoppas jag kunna vara med :)

Svar: Ja det blev en trevlig lördag - vi hoppade att sova kvar och fortsätta på söndagen. Är såå nöjda ändå!!Kul om du kan komma nästa gång! Det går att anmäla sig nu på Engströms facebooksida (länk till anmälningsblankett finns där)
MormorMargareta

2019-09-29 @ 20:37:17
URL: http://bredbergs.se
Postat av: Maria

Alltså wow! Vilket kort! Så fint med hjärtat och så fint färglagda blommor i blomsterhjärtat. Alla detaljer hänger så fint ihop och den söta blomknappen, hoppas du har fler så underbara dekorationer =) Roligt när man får använda något man har i gömmorna och som också betyder något lite särskilt. Kram

Svar: Tack - roligt att du gillade kortet - och ännu bättre att Åsa (mitt hjärta) gjorde det! Ärvde både min farmors och mormors knappburkar och senare svärmors och mammas, så jag har massor, trots att jag skickat många av de vanligare till ett gatubarnshem i Estland, där tjejer får lära sig att sy barnkläder bl a och behöver mycket sybehör.
Ha en fin kväll och söndag! <3 Kram!
MormorMargareta

2019-10-02 @ 20:31:40
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0