4 september -19 Dopkort....

.... som vi hade med oss
tillsammans med en liten present
till den söta lilla tös
vars dop vi fick vara med på i söndags,
Åsa och jag.
 
 
Det ljuvliga motivet fanns på
ett mönsterpapper i mina gömmor 
och jag kunde inte motstå det.
Stansade ut det med rektangeln
ur Crea Nest Lies - så fin!!
 
 
Spets, pärlor, blommor och
Åsas fina blad fick dekorera.
Distanskuddar mellan papperslagren
som vanligt förstås.
 
 
En bit av mönsterpapperet
passade så bra här på insidan.
Rektangeldien passade inte i storliek,
men man kan ju "trixa"
och stansa en bit först - tre sidor -
och sen vända och pilla tillbaka kortsidornas uddar
så kan du stansa den fjärde sidan.
 
Skrivytan är ett hål 
stansat med ovalen från
Nellie's Multi Frames, som ger så snygga prickar
både runt den utstansade ovalen och hålet.
Använde en kortstomme i off white,
som stämde bättre med mönsterpapperets toner.
 
 
Kuvert av samma mönsterpapper,
som jag tagit de andra detaljerna från,
även en smala blommiga remsan på framsidan.
 
 
Hittade en liten kanin på papperet
som jag ville ha med på baksidan.
 
 
Ja, det var kortet och kuvertet 
jag ville visa idag.
 
Är jättetrött efter en dag i trädgården
och en skön hundpromenad
med vännen Lotta och hennes Hugo,
så nu tänker jag krypa i säng.
Sov gott min vän!
Välkommen åter!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: bibbi

Så fint kort du gjort! Härligt mönsterpapper och en söt bild. Spetsen passade så bra :) Nu har jag haft några dagar `ledigt`och fördriver med lite av varje. Igår kväll gjorde vi lite trädgårdsarbete innan det blev för kallt o mörkt. Hösten är på gång så då får man mysa med tända ljus. Ha det bra /kram bibbi

Svar: Tack Bibbi! <3 Ja visst är det mysigt med höstpyssel i trädgården. Håller också på med lite sånt (borde göra mer - men idag blev det pyssel istället för en vän kom hit på pysselvisit.)Ha det gott! <3
MormorMargareta

2019-09-05 @ 07:48:16
URL: http://kortfonstret.wordpress.com
Postat av: Åsa

Ljuvligt vackert kort till lilla Otilia-May!

Svar: Tack Åsa - det var ett roligt kort att göra! <3
MormorMargareta

2019-09-05 @ 10:12:20
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Håller med dig, motivet var verkligen bedårande och så fint med spetsen i hörnet. Så fint kort att ha med sig till ett dop. Kram

Svar: Tusen tack goa Maria! <3
MormorMargareta

2019-09-12 @ 20:35:31
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0