5 september -19 Pippi på fåglar....

..... har jag ju.
Har ju köpstopp på mönsterpapper
men "kuvertpapper" är undantagna.
Har hittat en ny fabrikant,
som hade såå ljuvliga papper
precis i min smak: AltairArt.
Idag har jag använt Aurora 01 och 07.
 
 
Börjar med att visa kuvertet,
som ju var anledningen till
att jag valde de här papperen.
 
 
Den söta fågeln fanns på kuvertpapperet (01)
och fick bli motivet på det här kortet.
Papperet bakom är det andra mönsterpapperet (07).
En generös scrapvän i USA
överraskade mig med ett paket
som låg och väntade när jag kom hem till Gävle.
Där fanns många underbara organzaband
och det fina dies-setet jag stansat
de vita scalloped cirklarna med:
Cottage Cutz Nesting Stitched Scalloped Circle Set.
Så inspirerande att börja "leka med"!
 
 
Tyckte det passade perfekt
med det här grå organzabandet.
De söta grå blommorna har jag fått av samma rara vän.
De är från Prima, och den rosa från HobbyFun.
Den gröna scalloped-kanten är stansad
med die från Crea Nest Lies CL Nest XXL69. 
Distanskuddar mellan lagren, förstås.
 
 
Insidan fick, som så ofta, ram av
det som var kvar efter kanten på framsidan.
Sen klippte jag ut blommor och blad
ur "kuvertpapperet" till dekor.
Grattis stansat med en die från Rox Stamps.
 
 
Baksidans dekor är stansad
av framsidans papper.
Hålen döljs ju av papper och motiv,
som sitter över - bra spartips!
 
 
Egentligen borde jag ha visat
framsidan på kuvertet också,
för det blev såå läckert blommigt i överkanten.
Här kommer i alla fall kortet och kuvertet.
 
Idag har jag donat liite i trädgården
men framför allt i kortmakeriet.
Fick besök av en kompis,
som ville prova på att göra kort. 
Oj så roligt vi hade!
Imorgon bör jag ägna mer tid
åt min stackars trädgård...
 
Det känns att hösten är på väg!
Det gillar jag - hög, sval, klar luft 
gillar jag mycket bättre än värme ;-)
 
Ha det gott och välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: bibbi

Ännu ett vackert kort :) Fina mönsterpapper och du har använt dom så bra, blev så sött. Crealies diesen är så användbara. Önskar dig en trevlig helg /kram

Svar: Tack för besöket rara Bibbi! Alltid så roligt att se att du tittat in och du gläder mig med dina goa kommentarer! <3 Ja, jag är så glad över mina nya papper! Riktiga "kuvertpapper" de allra flesta i de här högarna - så bra för mig! ;-)
Har haft en härlig helg, trots att vädret inte varit det roligaste och soligaste. Önskar dig en fin höstvecka! Kram!
MormorMargareta

2019-09-06 @ 08:43:56
URL: http://kortfonstret.wordpress.com
Postat av: Ann-Marie

Ja, ekonomiskt och smart tips, med en sån bransch måste man tänka till både en och två gånger för att få ut mesta möjliga.

Underbart sött kort & kuvert i fina färger, du är bra på det!

Svar: Tack - ja visst är det härligt när man kan få ut mycket av sina fina papper! Lätt att få pippi på sånt! ;-)Tack för dina besök här hos mig och dina rara kommentarer! Så gulligt att du tar dig tid! Kram!
MormorMargareta

2019-09-07 @ 10:39:30
Postat av: Maria

Wow, vilket fint kort! Så läckert och härliga färger och fina detaljer. Kram

Svar: Tack snälla Maria! Ja, visst är det underbara papper - love it!! Kram!
MormorMargareta

2019-09-12 @ 20:32:54
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0