16 april -20 Ett så läckert "kuvertpapper"...

... hittade jag i mina spillpappersmappar.
Kunde inte låta bli, trots att det bara var
20X20 cm.
 
 
Visst blev det fint!!
Sen fick jag sätta igång att leta spillbitar
i samma färgskala.
Oj så många olika nyanser beige det finns.
En del alldeles för gula,
andra för bruna - men...
 
 
Så här fick det bli 
med de spillbitar som till sist "fann nåd".
Mörkt brun cardstock fick bli
kant, utstansat motiv och text.
Ett par prickiga organzaband
la till lite glans
och ett smalt satinband med rosett
fick också plats,
trots att ju kortet bara blev 12,5x12,5 cm.
 
 
Lite distanskuddar gick åt 
även till detta kort,
precis som glitter från älsklingspennan
Sakura Gelly Roll clear star #700.
Hörnen är stansade med den konkava
hörnstansen från ek-success.
Lite bling i hörnen.
 
 
Till insidan fanns lite kvar
av det randiga mönsterpapperet
och fick dekorationer av "spill",
som låg på ett fat på skrivbordet
efter andra projekt.
 
 
Baksidan fick lite av det andra spillpapperet
under min namnetikett.
 
 
Så här blev det då med kortet och kuvertet.
Måste säga att jag känner mig nöjd.
Nöjd också med att jag fortfarande gör
"minst ett julkort i veckan".
 
Promenerar vidare i dessa coronatider.
Idag blev det hundpromenad med min bästa vän,
med två meters lucka.
Gäller att passa på att ses
medan hon fortfarande har påsklov.
 
Ha det bra och hoppas du får vara frisk!
Var rädd om dig!
Kramar!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det är inte helt lätt ibland att hitta rätt färgskalor ibland, så de passar ihop. Fin die med bladcirkeln och fåglarna. Kortet blev jättefint Kram

Svar: Nej oj så man får sortera och sortera i sina spillpappershögar vartefter det tillkommer nya spillbitar - eller försvinner p g a att man använt så de man lagt ihop inte räcker till nåt längre!! Men kul är det!!!Kram!
MormorMargareta

2020-04-23 @ 21:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0