17 april -20 Fynd i spillpapperslådan...

..... och en riktigt gammal goding
från Magnolia på dagens kort.
 
 
Stansade ut motivet med en vimpeldie
och satte fast vimpeln
med ett blommigt band ur mina gömmor.
Ett par små rosa pärlhjärtan
och lite bling fick dekorera.
 
 
Rosa blommor och blad stansade av
den gröna cardstock jag satte bakom
mönsterpapperet.
Kram stansade jag både i den gröna cardstocken
och akvarellpapper, för att få det tjockt.
Monterade de olika lagen med distanskuddar
och glittrade med Sakura Gelly Roll clear star #700
runt papperen och på motivet.
 
 
Andra spillpappersbitar i samma färgskala
fick dekorera insidan.
Det blommiga bandet fick också vara med
för att "binda samman" kortet.
Blomkanten längst ner är stansad
med en kantstans från ek-success.
Gammal textstämpel från Inky Wings,
(vet inte om den finns nu hos hÄnglar och Wings).
 
 
Den utstansade randiga biten
från insidan fick dekorera här
bakom min namnetikett.
 
Idag är det bara spillbitar,
så något papper till matchande kuvert finns inte,
utan det hät kortet får ett vanligt vitt kuvert.
 
Här blåser det fortfarande rysligt.
Det gäller att hitta lä
om man vill sitta i solen.
Det lyckades vi med vid Böna Café idag
och njöt såå!
Bra när man kan sitta ute och g l e s t
när man ska vara socialt distanserad.
 
Va rädd om dig!
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Söt stämpel och så vårigt och fint kort. Snyggt med bandet du satt genom tagen med stämpeln, härliga färger. kram

Svar: Tack Maria, du min igaste besökare!! Ledsen att jag inte är lika duktig på att svara - och återgälda besöken! :(Kram! Du gör mig så glad!
MormorMargareta

2020-04-23 @ 21:07:34
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0