24 april -20 Rudolf....

.... och hans kompisar på veckans julkort.
 
 
Även idag har jag djupdykt i spillpappershögarna.
Hittade biten med renar och granar
samt ett med notmönster i matchande färg.
Tillsammans med utstansad ren
och en rad med snöhöljda granar
fick det bli veckans julkort.
God Jul-die från Gummiapan.
 
 
Allt monterat med distanskuddar
och glittrat runt papperskanterna
med Sakura GellyRoll clear star #700.
 
Stansade en snöstjärna med en Martha Stewartpunch
och letade fram tre små ut asken med "stjärnspill"
som blir när jag stansar stjärnkanter.
Den som spar han har!! ;-)
 
Jag har glittrat med Nuvo Crystal Drops,
som ju blir lite mjukare i sitt glitter
än Stickles.
Lite bling också förstås.
 
 
Insidan fick helt annan dekor idag, fast med rentema,
med ett läckert band med renar
som jag fått från rara Charlotta - TACK!
 
Stansade en fin kant med en kantstans från ek-success
(och där fick jag ett antal pyttehjärtan till den asken!!)
 
Ett självhäftande hjärteband överst - och
den remsa jag drog bort limmade jag under ;-)
 
Gammal textstämpel från Panduro.
 
 
På baksidan fick framsidans mönsterpapper
vara med under min namnetikett.
 
Slut för idag!
Var rädd om dig!
Håll avstånd och tvätta händerna!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad roligt att se att du gör julkort. Det är så fint..Du är så duktig med att ta vara på allt smått.
Tyvärr är marknader som vi brukar vara med på inställda. Så det är ingen kortrush här inte .Konstigt..Men det finns ju några som fyller år. Hoppas att ni mår bra. Ha det fint . Kram Eva

Svar: Hej Eva - så roligt att höra av dig!Ja, jag har ju faktiskt lyckats göra ett julkort i veckan i år - och mest använt mig av spillpappershögarna. De hela papperen spar jag tills inspirationen falnar lite - eller till spurten i oktober/november ;-)
Annars har vi det bra - men det är lite trist med coronakarantänen för oss "gamlingar". Tur vi bor i Sverige och får vara ute i alla fall!!
Kram!
MormorMargareta

2020-04-25 @ 22:47:24
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Det är ju så roligt att fynda bland spillpappren och få ihop kort som ändå hänger ihop =) Ibland har man ju tom lite spillbitar från samma pappersblock och som då, ofta, passar bra ihop i färgskala =) kram

Svar: Tack för besöket och jag blir så glad över dina rara kommentarer! Kram!
MormorMargareta

2020-04-27 @ 21:11:20
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0