6 april -20 Nästan panik....

.... fick jag i morse när jag upptäckte
att en av mina scrapkompisar här i Gävle
fyller år just idag.
Snabba steg nerför trappan
ner till kortmakeriet för att göra ett kort.
 
 
Jag tog fram ett dieset från Sizzix
som jag köpte för ett tag sen
med tanke på mina spillbitar.
De passade bra idag!
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Idag fick det bli ett ganska platt kort
eftersom det är ett spillpapperskort
som ska stoppas i ett vanligt platt kuvert.
 
 
På insidan fick en ensam tulpan
sprida ut alla de små hjärtana
som blev över när jag stansade tulpanerna.
Även här är textstämpeln från Jess Inks Grattis-set.
 
 
Enkel baksida med lite spillremsor
och min namnetikett.
 
Vanligt vitt kuvert idag
som hör till de kortstommar
som jag köpt från Kristinas Scrapbooking.
Det blir alltså inget foto på kort och kuvert.
 
Härlig solskenspromenad idag runt Rudsjön,
där massor av fåglar nu kommit åter
från sydligare breddgrader
och blå- och vitsippor blommar i skogsgläntorna.
Njuter i fulla drag,
speciellt av att min allergimedicinering
verkar "hålla stången" än,
så att jag kan få vara ute,
även om det inte regnar.
 
Ha det bra och sköt om dig!
Håll avståndet och tvätta händerna!!
Virusfri kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A

Tack för mitt fina kort! Tur du inte snubblade i trappan när du fick brått ner till pysselrummet! KRAM TulpanMarie :D

Svar: Vassego!! Hoppas du hade en fin födelsedag! Kunde ju inte komma på födelsedagskaffe i år, som jag brukade! ;-)
MormorMargareta

2020-04-06 @ 21:55:55
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Grodan

Ett av dina finaste kort! Hon som får det blir nog jätteglad! Härligt md tulpaner och hjärtan!

Svar: Roligt att du gillar det - den dien kommer jag nog att använda igen snart!
MormorMargareta

2020-04-07 @ 00:03:33
Postat av: Britt

Ett helt fantastiskt kort med så fina tulpaner och hjärtan utspridda runt den fina textstämpeln.
Vilken lycka att få ett sådant Grattis kort.
Kram Britt

Svar: Tusen tack för rar kommentar! <3
MormorMargareta

2020-04-07 @ 10:20:37
Postat av: Maria

Vilka läckra tulpaner och så snyggt att några blev prickiga. Härligt härligt. Hoppas du haft en fin påsk! Kram

Svar: Såå användbar die! Den ska jag använda igen!Kram!
MormorMargareta

2020-04-14 @ 21:20:48
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0