14 augusti -20 Pausen slut....

.... hoppas jag!
De senaste två veckorna
har inget hänt här, som du ser!
Mitt eländiga knä har hindrat mig från det mesta,
promenader förstås men också
kortmakeriet har legat för fäfot.
Här i Björkebo har jag mina grejor i ett annat hus
och hemma i Gävle i källaren
och ingendera har ju funkat så bra
med ett strejkande knä.
Nu börjar det dock bli bättre,
så jag hoppas på både kortmakeri
och kortare promenader så här till att börja med.
 
 
Börjar med ett julkort.
Det där med "ett julkort i vackan"
sprack ju rejält i sommar!!
Nu får jag ta nya tag!!
Det får bli några enkla snabba till att börja med!
 
 
 
Ett lite knepigt mönsterpapper
med ett s t o r t blommönster i ena hörnet
och sen diverse grått och rött - ja du ser!!
Valde att skära så att bara lite blomma 
kom på kortets framsida,
eftersom motivet annars skulle täckt hela mönstret.
Satte en stor röd blomma bakom morivet.
Den hjälper också till att dölja pappersskarven
som jag ju alltid får när jag gör kuvert.
På andra sidan satte jag en liten tag över skarven.
 
 
Frossade med julstjärnemönstret
på insidan i stället.
Ritade en röd ram med Distresspennan Barn Door
eftersom den röda cardstock jag använt på framsidan tog slut.
 
 
Kuvert av samma mönsterpapper,
men med de grå mönstren mest
(utom en liten röd blombit som blev kvar)
 
 
Baksidan
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Åter i Björkebo efter några dagar i Gävle.
Sommaren har kommit åter
med högsommarvärme - lite typiskt
när nu skolorna ska börja ;-)
Hoppas att jag kan gå till stranden en sväng imorgon!
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort med, som alltid, fina detaljer som gör alla dina kort så speciella. Hoppas ditt knä nu håller så att du kan ta dig till kortmakeriet och även komma ut på härliga promenader.
Kram Britt

Svar: Tack för dina besök och rara kommentarer! Du ska veta att de uppskattas, även om jag har varit så otroligt dålig på att svara. Skäms så - men denna sommar..... Vi ska inte orda mer om den!!Nu (10/10) börjar jag dock vara i lite bättre skick i mitt eländiga knä och har kunnat ägna lite omsorg åt min sorgligt försummade trädgård. Lite kortare promenader tillåter det också - är så tacksam!
Önskar dig en härlig höst och helg!
Kram!
MormorMargareta

2020-08-15 @ 08:45:23
Postat av: Ann-Marie

Hej

Tråkigt att knäet har krånglat så mycket för dej så du inte kunnat skapa så ofta som du vill, det är då jag är som mest pysselsugen, när jag inte kan.
Sitter och kikar på en målningsvideo samtidigt. Dumt egentligen för jag vill ju koncentrera mej på båda, du får pausa läsandet nu för jag pausar skrivandet...*ler*

Pausade du? Trodde väl det, se så ett djuuuuuuuupt andetag. Inte? Nähäpp. Jaja jag ger mej, du vet väl vad du gör, det borde du göra vid det här laget. Ja veta vad du gör, du läser...såg jag ett leende? Bra där, håll fast vid det så kan jag inflika lite om det fina kortet. Fina färger som går i i juliga toner, smart att lösa knepigheter med små tags eller blommor och att få ett kuvert med "samma" som kortet är ju verkligen underbart.
Hoppas du får chans att kunna sitta ner och pyssla så att inte knäet stoppar dej. Var rädd om dej!

Kraaaaaam

Svar: Tack min vän! Ja det här knät har verkligen lagt sordin på stämningen nästan hela sommaren :(Nu är jag hemma i Gävle några dar. Ska till tandläkaren imorgon och Kjell har sin bil på reparation. Fick en skön stund hos Åsa idag i solen på hennnes altan när hon slutat jobbet och ett dopp i bubbelpoolen - ljuvligt!
Ha det skönt i värmen (väl varmt för mig!!)
Kram på dig!
MormorMargareta

2020-08-15 @ 09:36:55
Postat av: Maria

Trist när kroppen på nåt sätt hindrar en från att göra det man vill göra, hoppas det går på rätt håll nu då! Väldigt fint kort du gjort, du skapar så smart för att ta reda på alla bitar av mönsterpappren och döljer skarvarna så snyggt att om man inte hade läst texten och vet att de finns där så syns de inte =) Ha en sjön helg! Kram

Svar: Ja, visst är det trist när kroppen inte vill som jag vill!! Nu börjar det äntilgen vända i alla fall, men Åsa tycker att kryckkäpparna ska fortsätta bo i min baklucka "utifall" ;-)Tack för dina uppmuntrande kommentarer - de värmer!! <3
Kram på dig!
MormorMargareta

2020-08-15 @ 14:09:28
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0