16 augusti -20 Mera jul....

... blev det idag, trots värmen ;-)
 
 
I min spillpappershög
dök den här fina ängeln upp.
Hon inspirerade till dagens julkort.
En julstämpel på höjden ur min samling
och utstansade snöstjärnor i guldkartong
på den högra lite tomma delen
och sen satte jag en grön rosett, en gulfig julstjärna
och ett par blad i vänstra hörnet.
 
 
Satte ett grönt julmönsterpapper bakom
och monterade med distanskuddar förstås.
Hörnen stansade jag med "stjärtstansen"
och satte mörkgrön bling i hörnen.
Chalkade alla kanter med gulddyna
men det går inte fram så bra här.
Har också glittrat med Sakura GellyRollpennan
runt papperskanterna - guld idag.
 
 
Insidan fick kant av det grönmönstrade julpapperet,
en utstansad skrivyta
och en julstämpel.
Använde off white kortstomme
och brun stämpeldyna idag.
De guldiga snöstjärnorna blänker 
mer irl än på fotot.
 
 
Här på kuvertet är det lättare
att ana guldchalkade kanter,
eller hur!?!
 
 
Det var knepigt fotoljus idag.
Att min namnetikett fått guldkant bakom sig
syns ju knappast.
 
 
Avslutar med kort och kuvert idag
när jag gjort ett matchande kuvert ;-)
 
Varmt, varmt idag
men i Åsas rum här, där kortmakeriet är
var det ganska svalt - 25 grader....
Det blev i alla fall två julkort idag,
så jag har ett till att visa en annan dag....
Välkommen åter om du vill!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Margareta
Jag har frågat förut men frågar igen. Skulle inte du kunna posta dina inlägg på min sida också? Så att folk hittar även till den. Då får ju du publicitet samtidigt. Du gör så fina kort.
Vänligen
Åsa Brunnberg

Svar: Tack - så roligt att du gillar mina kort!Vilken sida är det du menar? Har du nån grupp på fb eller???
Är väl egentligen inte så mycket ute efter "publicitet" - mera efter att inspirera andra till skapande.
Ha det gott!
MormorMargareta

2020-08-18 @ 14:51:12
URL: http://www.5-minutes-craft-with-kids.com
Postat av: Eva

Oj kära nån är du igång med julkort . Så roligt. Jag har lite stiltje i mitt scraprum. Går dit en stund inför alla de födelsedagar som varit. Ett kort har alla fått även om kalasen uteblivit.
Så vackert ditt julkort blev. Du är så genomtänkt och utnyttjar sådant du har i dina gömmor. Stor inspiration minsann. Ska nog röja upp, sortera bland mina scrapsaker en vacker dag. Då brukar scraplusten återkomma. Synd att det inte blir någon resa till Londonmässa i år. Mässan är inställd och sonen är i Washington just nu som reporter. Så blev det i år. Ha det fint önskar Eva

Svar: Ja det är ett konstigt år! Inställt det mesta - scrapträffar, spelmansstämmor och själva sommaren under juli hos oss. Dels hade vi jättekallt och blåsigt ned nordanvindar så det gick gäss på Orsjön, den utvidgning på Ljusnan som vi bor vid på sommaren, - dels stukade jag till mitt knä på nåt sätt och fick en långvarig inflammation i ett muskelfäste, så jag har tagit mig fram mödosamt på kryckor mest hela tiden sen dess :(Vi hade allt planerat en Londonresa i höst Åsa och jag, men det blir ju inte heller.
Har minsan sett och hört din son från Washington och tänkt på dig - duktig kille det där!!
Tack för att du hälsade på hos mig och lämnade lite spår - alltid så glad över det!
Kram på dig!
MormorMargareta

2020-08-19 @ 17:13:41
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken fin bild du hittat och så vackert julkort i lite gammaldags stil. Kul att vara igång med julkorten igen =) Får se hur många du får ihop och skickar i år. Jag får nog snart börja med mina jag med, så har hinner lägga lite tid på dem. Kram

Svar: Tack rara du för besöket här och dina rara kommentarer!! Jag skäms så att jag varit så otroligt sen och dålig på att svara! Denna ommar har varit allt annat än bra för mig - inte förrän nu (10/10) börjar jag komma in i bättre gängor... Hoppas hoppas att det står sig!
Kram!
MormorMargareta

2020-08-19 @ 20:33:59
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Nu är det jul igen..nej inte än, men det går fortare än man tror. Jag blir lika överraskad varje år och får iväg korten - för sent. Kanske att du inspirerat mej till att börja göra mina också!

Jättefint kort, änglar hör julen till, absolut! Kraaaam

Svar: Ja, jag är ju så knäpp som gör julkort hela året - och dessutom visar dem!! ;-) Skönt i alla fall att ha en försvarlig hög när julstressen sätter in!!
Tack fär dina besök och rara kommentarer! Förlåt att jag svarar så sent - denna sommar har verkligen inte varit nån annan lik!!
Kram!
MormorMargareta

2020-08-22 @ 10:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0