19 augusti -20 Liten hÄngel....

.... kommer med julbrev
på dagens kort.
 
 
Tror att den söta hÄngeln och julpapperet från Panduro
är ungefär lika gamla, d v s "urgamla" ;-)
Tyckte det var lite fräckt
att ta upp det lila i pappersmönstret.
Dies från CC Design
är använda till såväl mönsterpapperet
som motivet och den röda cardstocken.
hÄnglamotivet färglagt med Distress Markers
och vattenpensel.
Vit Poscapenna, Wink of Stella clear
och Sakura Gelly Roll clear star
har jag också använt.
 
 
En del distanskuddar gik det åt förstås ;-)
God Jul är die från Gummiapan,
samt blommor och halvpärlor ur mina gömmor.
 
 
Kuvertet blev så läckert
i det här papperet.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan (fotad i annat ljus - då blev det lila blått :O)
 
 
Kortet med sitt kuvert då till slut.
 
Så skönt att jag är igång med julkorten igen!!
Behöver trampa lite extra på gasen ett tag
för att komma ikapp.
Jag brukar ju utmana mig själv
att göra ett julkort i veckan (minst)
under hela året,
så antalet i julkortslådan
ska ju stämma med veckonumret ;-)
Där är jag inte riktigt än...
 
Nu är vi några dar i Gävle igen
för att ACCn i Kjells bil behövde repareras
( behövligt i denna värmebölja)
och jag ska besöka tandläkaren.
Efter helgen drar vi nog åt Hälsingland igen...
 
Hoppas du har det bra i värmen!
Var rädd om dig - tvätta händerna - håll avstånd!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa Brunnberg

Hej igen
Du gör verkligen fina kort. Skulle verkligen behöva någon som du att hjälpa mig och få s k leads till min sida.
Kram Åsa

Svar: Vilken komplimang! Tack! <3
MormorMargareta

2020-08-20 @ 08:45:10
URL: http://www.5-minutes-craft-with-kids.com
Postat av: Ann-Marie

Avgjort, dags att börja med julkorten, detta efter ännu ett inspirationskort. Fast i år har jag funderingar på att måla eget motiv och då är det absolut dags att börja. Kikar in och får mer inspiration bland dina kort här. För du är en stor inspirationskälla med en härlig touch!

Svar: Tack rara du! Så roligt att du börjat mål akvarell mera på sistone. Det har jag också försökt mig på i omgångar - roligt men svårt!!Kram på dig och lycka till!! <3
MormorMargareta

2020-08-22 @ 10:04:18
Postat av: Maria

Vilket fint kort och så hin HÄngel! Snyggt mönsterpapper och så lustigt att det lila blev blått på en av bilderna. Märkligt att färgerna ändrar sig så med ljuset ibland. Svårt att fota glitter med så det visar sig på bild så som i verkligheten. Kram

Svar: Tack för besök och rar kommentar! Ja, visst är det märkligt detta med fotona - ibland blir det så knäppt!Det gäller även här hemma i Gävle, där jag har en "fotobox" med dagsljusbelysning i källaren (tillsammans med min Kjell, som ju har foto som hobby) I Björkebo är det ju "riktigt dagsljus" som gäller, med det varierar ju en del - dock inte vid samma tillfälle ;-)
Kram!
MormorMargareta

2020-08-22 @ 11:09:13
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0