22 augusti -20 Guld och rött...

.... är väl verkligen JUL!!
Fick så underbara julpapper av en vän
i försenad födelsedagspresent
och Åsa hjälpte mig att köpa några
riktigt guldiga ark
(för jag ska ju hålla mig ifrån affärer
eftersom jag är så "erfaren" ;-)  )
 
 
Kolla vilket underbart papper!!
Stansade ut det med en die från Cherry Lynn
och satte en scalloped guldig
stansad med die ur samma serie bakom.
Det stora GOD JUL är stansat
med die från Gummiapan.
Tyckte det räckte så här....
 
 
Allt är förstås monterat med distanskuddar,
annars vore det ju inte "mitt kort" ;-)
Guldkanten kommer från insidans dekor.
 
 
Jag använde "spillet" från framsidan
och skar ut en guldig ram,
som måste bli liite större än själva kortet
för att titta fram lite bakom det röda "spillet"
 
Julstämpel ur mina gömmor - har glömt fabrikat.
 
 
Baksidan fick guldram bakom namnetiketten
och ett par utstansade guldiga snöstjärnor
på röd cardstockremsa som dekor.
 
Nändes inte ta av detta ljuvliga papper
för att göra matchande kuvert,
så det får bli ett vitt som hör till kortstommen.
Har köpt vita och offwhite kort och kuvert
från Kristinas scrapbooking.
Såå smidigt att alltid ha hemma!
 
Är hemma i Gävle några dar
för tandläkarbesök (gick utmärkt)
och reparation av Kjells ACC i bilen
(gick också bra, men betydligt dyrare ;-)  )
Idag, lördag, har Åsa och jag tillbringat på stranden
och i vattnet på Brämmen- härlig badstrand.
Vi hade tur med vädret och en liten sjöbris
gjorde att det inte blev alltför hett.
Njöt i fulla drag!!
Det gäller att "tanka" inför höst och vinter!
Knät har också skött sig hela dan
och t o m tillåtit en promenad utmed sandstranden!!
 
Ha en fin söndag!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Nu var det jul(kort) igen....Dessutom väldigt fint julkort i stämningsfulla och stämningshöjande färger.

Kraaam

Svar: Ja, här är det jul(kort) mest hela tiden ;-)Ska ju ha en 90-100 st färdiga till jul....
Kram på dig!! <3
MormorMargareta

2020-08-23 @ 15:34:21
Postat av: Maria

Det var verkligen ett fint mönsterpapper, du gjorde rätt i att spara på pappret till fler kort =) Färdiga kortstommar är livet! Det som ett tag gjorde scrappandet så trist var att göra stommar till de kort man ville göra hela tiden, man ville ju komma till den roligaste delen fortare: att dekorera =) Det enda som är lite trist med färdiga kortstommar med matchande kuvert, är att de inte ger så mycket utrymme för "tjocka" kort. Härligt att knät är bättre och kul att unmgås lite med familjen! Kram

Svar: Visst är färdiga kortstommar bra - och kuvert - även om jag helst gör egna matchande så fort jag kan. Som du säger så ger de mig ju mer chans att "ta ut svängarna" med dekorationerna ;-)Kram och tack! <3
MormorMargareta

2020-08-26 @ 20:08:47
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0