28 augusti - 20 Mera jul....

.... om jag nu ska hinna ifatt!!
 
 
Satsade på lite enklare kort idag
utan matchande kuvert
med detta lite grilliga men juliga mönsterpapper.
Behövdes inte så mycket dekorationer
tyckte jag: en julstjärna och utstansat JUL
låg färdigt i min "julmapp",
överblivet efter nåt annat julkort.
Satte dit en grön rosett och ett par "pins" också.
 
Konstigt det här med foton - ibland syns glittret inte alls
och här blev det mycket framträdande - nästan vitt.
 
 
När jag använder färdiga kortstommar med kuvert
får jag tänka mig för,
så kortet inte blir för tjockt,
men lite uppbyggt med distanskuddar 
fick det bli i alla fall.
 
 
Insidan fick en utstansad skrivyta
med en hjärtedie från Spellbinders.
Julstämpeln var i Gävle och jag i Björkebo,
så den får jag komplettera med
nu när jag kommit hem.
Detsamma gäller namnetiketten till baksidan,
så den får du inte se idag ;-)
 
 
Däremot bjuder jag på kortet med sitt fina röda kuvert.
 
Nu har vi flyttat hem vår "bas" till Gävle.
Städat och packat i Björkebo
och kört hem tillsammans med alla andra.
Oj vilken trafik det är på fredag eftermiddag!!
Ska nog undvika den tiden framöver,
vi som kan!!
 
Alla mina pelargoner har flyttat hem
och förgyller nu vår ovårdade trädgård.
Mitt eländiga knä har ju avhållit mig
från t o m den sporadiska ans
jag annars brukar ägna trädgården,
när vi är hemma en sväng på sommaren.
Nu ska jag dock försöka lite försiktigt
att få liite mer ordning där ute.
 
Ha en fin helg min vän!
Var rädd om dig!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Stämningsfullt och juligt, Såååå fint.

Kraaam

Svar: Tusen tack! <3Kram!
MormorMargareta

2020-08-28 @ 22:01:10
Postat av: Maria

Smart att satsa på enklare kort när man ska försöka komma ifatt lite =) En riktigt vacker julstjärna du satt dit och fint med pinsen! kram

Svar: Tack! <3
MormorMargareta

2020-08-31 @ 19:42:30
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0