12 december -20 I julgranstankar....

... går denna söta hÄngel.
Idag blev jag så sugen på att färglägga
och letade i mina mappar
med uppstämplade motiv
och den här lilla sötnosen
ville så gärna leka med mig. 
 
 
Letade reda på ett papper med grangrenar
som fanns i en spillpappersmapp.
De gröna ramarna är stansade
med dies från Crea Nest Lies
i en grön kortstomme. 
Tyckte färgen passade perfekt till mönsterpapperet.
 
Dekorerade med ett grönt band med rosett
och några snöstjärnor i trä.
De små är köpta på Cervera en annan jul
och är nog egentligen till för
att dekorera dukningen med ;-)
 
Texten kommer från Jess Ink - 
så lagom stor och bra till kort!
Stämplade den på en vimpel
stansad med en die
ur Skapat av:s adventskalender.
Den matchade Crea Nest Lies nästan perfekt ;-)
 
 
Jag har färglagt med Distress Markers,
som vanligt.
Jag färglägger nästan alltid
efter att jag bestämt papper och 
design på kortet.
Då kan jag anpassa färgerna efter det.
Att hitta mönsterpapper till ett redan färglagt motiv
tycker jag är svårt.
 
 
Papperet räckte till insidan också.
Som så ofta stansade jag ett hål
för att få en skrivyta
och använde kanten som blev över
när jag stansade framsidans kant.
 
Även denna textstämpel är från Jess Ink:
JI-19065
Den lilla runda julpoststämpeln
kommer från Åsa.
 
 
Baksidan.
 
 
Kortet med det gröna kuvertet,
som hörde till kortstommen jag använde
att stansa detaljer ur.
Då fick jag ett matchande kuvert,
fastän mönsterpapperet inte räckte.
 
Idag höll det på att bli katastrof i kortmakeriet.
Min glitterpenna,
Sakura Gelly Roll clear star #700
tog slut!!!
Och när jag skulle hämta fram en ny
fanns ingen!!!
Tur att jag kunde räddas av Åsa!!
Hon hade lager hon!!
 
Ha det bra
och var rädd om dig
och välkommen åter!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så fint med granpappret och pojken med gran. Väldigt fina snöstjärnor. Prefekt när man kan använda dekorationer till scrapbookining, även om de var tänkta till dukning =) kram

Svar: Tack rara Maria! Ja tänk att det går att använda det mesta till scrapdekor! ;-)God Jul och kram på dig! <3
MormorMargareta

2020-12-13 @ 16:18:21
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

h vad söt, härligt bakgrundspapper. Det är tur att ha räddarna i nöden nära. Just den vita är alltid gångbara. Så snopet det måste ha känts att upptäcka att de tagit slut.

Kraaaam

Svar: Tack snälla! <3 Du är så gullig som kommenterar - det gläder mig verkligen!Ja, när Sakuras glitterpenna tagit slut, då är det verkligen kris!! Tur Åsa finns!!
Kram!
MormorMargareta

2020-12-13 @ 20:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0