17 oktober -20 Jul i hjärtat...

.... fanns som die i Skapat av:s guldkalender
och när jag i gömmorna hittade 
ett torrembossat stycke cardstock
försökte jag kombinera dessa.
 
 
 Jag letade fram lite cardstock i matchande färg
som jag satte i kanterna,
och stansade med en kantdie från Gummiapan:
bårderset D160445.
 
För att framhäva det embossade mönstret
har jag glittrat det med Wink of Stella.
Hjärtana har jag också glittrat med 
Sakura Gelly Roll clear star #700.
Det syns lite bättre irl än på fotot.
 
De vita kanterna är stansade 
med en kantstans från Martha Stewart.
 
Jul i hjärtat stansade jag två gånger 
i vitt och rosa och satte så det blev vit skugga.
 
Några vita halvpärlor från Melissa Frances
fick också vara med.
 
 
Hjärtat i mitten är stansat med 
Spellbinders hjärtedie
och tillhörande scalloped die.
De är monterade med distanskuddar
ovanpåpå det största hjärtat
i det embossade mönstret
och har fått Stickles Diamond på kanten
och en rand av glitter runt (på det vita)
med Sakura Gelly Roll clear star.
 
Här kanske du också ser lite mer av
det jag glittrat på embossingmönstret.
  
 
Insidan fick en ram av rosaröd cs
med den stansade kanten,
lika de på framsidan, längst ner. 
 
De fina hörnen kommer också från 
Skapat av:s guldkalender.
 
Ett hjärta stansade jag hit också
för att fullfölja temat.
Varifrån detta fina dieset kommer vet jag inte.
 
Textstämpel från Jess Ink.
 
Glittrat runt alla kanter med Sakurapennan förstås!
 
 
Baksidan fick en embossad snöstjärnerad
under min namnetikett
plus samma kantdekorer som framsidan.
 
Kändes lite konstigt att göra ett kort
helt utan mönsterpapper.
Det är ju inte så likt mig
som ääälskar mönstrade papper ;-)
 
Färdigköpt kortstomme med kuvert
från Kristinas Scrapbooking
är ju såå praktiskt (och ekonomiskt)
när jag inte kan göra egna matchande kuvert.
 
Datorn kom tillbaka från reparatören idag.
Åh så skönt att ha
en fungerande dator igen!
Det var värt varje krona,
även om det blev dyrt,
men då har jag också en "julstädad" dator!!
 
Roligt att du tittade in här hos mig!
Ha det gott! Håll i och håll ut!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ulla Scott

Så himla fint och vackert med det röda och vita.
Kram Ulla

Svar: Tack Ulla för att du hälsat på hos mig och särskilt för att du lämnade etn kommentar! Det gör mig så glad! Roligt att du gillade kortet!Kram!
MormorMargareta

2020-12-17 @ 19:20:32
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.com
Postat av: Maria

Härligt att göra kort på annat sätt än man brukar ibland. jag har svårt att göra kort utan digitala stämpelmotiv. Det är min utmaning inför det nya året, att variera mer =) Kortet blev väldigt fint! kram

Svar: Tack - ja det är roligt att utmana sig och prova på nåt nytt!Gott Nytt År och KRAM! <3
MormorMargareta

2020-12-26 @ 21:17:20
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0