20 december -20 Stansdemo...

.... med utstickande tofs lovade jag.
Här är den:
 
Jag tyckte det utstansade motivet
skulle bli för stort
om jag stansade ut en cirkel runt hela.
Det skulle också täcka för mycket 
av det vackra mönsterpapperet.
 
 
Tog alltså en cirkeldie
däe motivet väl rymdes
men inte hela tofsen
och la den på motivet.
Markerade svagt med blyerts
var dien skulle "träffa" tofsen.
(Glömde fota detta moment,
därav klippen i överkanten)
 
 
Nu har jag lyft på dien
och du kan se mina markeringar.
 
 
Sen klipper jag alltså från överkanten
och någon mm längre ner än markeringen
för att kompensera för diens tjocklek.
 
 
Här har jag trätt dit dien
och lämnat tofsen ovanför,
så den inte blir stansad.
 
 
Stansat och klart - bara lite klippning kvar.
 
 
Så här blev resultatet.
 
Lycka till med egna "utstickande" detaljer!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för tipset och tydliga instruktioner =) Nu kanske jag kan våga mig på att prova ;) kram

Svar: Kul! Ska bli roligt att se hur det lyckas...Kram på dig!
MormorMargareta

2020-12-26 @ 21:02:37
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0