25 december -20 Glittrande grattis...

... blev det på ett beställt kort
till min väns syster.
Hon har arbetat som modejournalist
och är förstås fortfarande intresserad
av mode, hattar och smycken.
 
 
Jag fick fundera och leta i både mina 
och Åsas gömmor för att hitta material
som passade till detta kort.
Det läckra motivet kommer från Maja Design.
Det fick bestämma färgvalet
och jag tyckte det här mönsterpapperet passade.
I mina gömmor fanns en hattcharm.
Glittrande bokstäver och siffror fick,
tillsammans med blombandet
med pärlor och glitterstenar,
representera smycken.
 
 
Satte en silvrig fotomatta
bakom motivet och en vit kant
mellan mönsterpapperet
och den vinröda kanten,
som är stansad med en die
från Cherry Lynn: Stackers Nesting Dies
Square Scallpoed XL-2
 
 
Insidans tema är ett av jubilarens  
andra intressen - kaffe med goda bakverk.
Hittade kaffekoppen på en stämpel
från Primas Clear Stamps.
som jag färgla med turkos Distress Marker.
 
Bakelsen, cupcaken eller vad det nu blev
är stansad med die från Cottage Cutz:
Stitched Cupcakes.
 
Grattis är stansat i silverpapper
med die från Gummiapan.
 
Kanten, som ofta hos mig,
är spillet efter stansningen av
framsidans kant.
 
 
 Kuvertet är gjort i det andra 
av insidans mönsterpapper.
 
 
 Baksidan fick likadan kant
som framsidan.
Dock har jag ingen die som passade,
men man kan ju fixa genom
att flytta papperet i dien,
passa in den i mönstret i kanten
och stansa flera gånger.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
Christins fyllde år dagen före julafton,
så jag är säker på att hon fått sitt kort nu. 
 
Har faktiskt ett julkort kvar att visa
men sen får det nog vara bra för i år.
Ska bli kul att börja skapa nåt annat!
 
Hoppas du också haft en fin
julafton och juldag detta underliga år.
Vi har gått en lång skön promenad Idag
och trotsat nordanvind och snöflingor i luften.
Kanske vi får en vit jul till sist!
 
God fortsättning på julen och
Gott Nytt År - hoppas på ett bättre 2021!
Var rädd om dig!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Vilket vackert kort du gjort med så många detaljer som passar den "modemedvetna" och kaffe-gillande mottagaren, hon kommer garanterat bli jätteglad!
God fortsättning!
Kram Britt

Svar: Tack - ja nu vet jag att mottagaren gillade kortet - alltid lite knepigt med beställningskort till nån man inte känner ...Gott Nytt År! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-12-26 @ 09:14:32
Postat av: Åsa

Sååå läckert det blev!

Svar: Tack - hoppas det faller på läpp!! ;-)
MormorMargareta

2020-12-26 @ 17:51:17
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Åh, så fint kort och så passande till det hon gillar. DU har lyckats väldigt bra att få till det, som vanligt =) God fortsättning! kram

Svar: Tusen tack! <3Gott Nytt År! Kram!
MormorMargareta

2020-12-26 @ 20:58:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0