30 december -20 I sista minuten...

.... att visa julkort 2020, eller hur?
Det blev ett till i alla fall
med den söta pingvinen - kunde inte låta bli!!
 
 
Här fick den flytta in i ett riktigt snörike
men snödrivor stansade med dies från Lawn Fawn
och moln stansade med dies både från
Lawn Fawn och Gummiapan.
 
En röd kortstomme i A6 hittade jag
när jag röjde bland julkortssakerna
och den passade bra här.
Ett rött kuvert hörde till
och då fick jag hålla kortet ganska platt
för att det skulle rymmas i kuvertet.
 
Snöstjärnorna är stansade med en punch
från Martha Stewart: Glacial snowflake
och glittrade med Stickles Silver Star.
Den i nedre hörnet satte jag på
en blomma från Nellie's choise set
CRSD 018 Christmas Scene Dies.
 
Pingvinen är färglagd med Distress Markers,
Wink of stella clear (för att få lite glitter i fjäderdräkten)
och Sakura Gelly Roll #700.
Jag har också lagt Glosy Accent
på näbben och fötterna.
 
Lite av mönsterpapperet
med pingviner hade jag kvar.
 
God Jul-dien är från Gummiapan.
 
 
Insidans skrivruta är stansad med en die
med stygn från Memory Box.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink
och blommorna från samma set från Nellie Snellen
som den bakom snöstjärnan
på framsidan.
 
De röda facetterade halvpärlorna
både här och på framsidan
har jag fyndat på Panduros REA.
 
 
De sista små pingvinerna på baksidan.
 
 
Ja här kommer nu sista julkortet för 2020
med sitt kuvert i allra sista slutet av året.
 
Jag tänker försöka göra 
"Ett julkort i veckan" från v 1 2021 också.
Jag packar mina julpapper i en särskild låda
och dekorationer med jultema i en annan
så blir det lätt att ta fram 
och plocka undan
när veckans julkort är gjort.
 
Annars ska det bli kul att göra lite andra kort 
mellan varven nu.
Har en del födelsedagsbarn
som kanske vill ha ett kort
i början av året.
 
Hör fortfarande inget annat än tinnitusbrus
och dito spröd ton i mitt vänstra öra.
Det är jättetröttande!!
Yrseln är bättre
men "det vore bättre om det vore bra",
som min Morfar brukade säga!
Annars mår vi bra
och har tagit en lång regnväderspromenad idag.
 
Hoppas vi ses här nästa år också!
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Underbart söt pingvin och som alltid ett härligt välarbetat kort. Så fint!! Hoppas du snart får må bättre än bra. Gott Nytt År!!

Svar: Tack för din rara kommentar! Örat har fortfarande semester från att leverera andra ljud än piiip och brus, men snart är läkarna tillbaka fraå sina semestrar och då hoppas jag på hjälp.Gott Nytt År och kram!!
MormorMargareta

2020-12-31 @ 09:03:38
Postat av: Anonym

Vilken söt stor pingvin! Och det är ju aldrig för sent (eller för tidigt för den delen) att göra julkort. Smart att göra ett i veckan, så du hinner med. Men bra att blanda upp lite med andra kort emellan =) Tråkigt med tinnitusbruset, hoppas du blir bättre snart! God fortsättning! kram

Svar: Visst är den söt!! Ja, nu är jag på G med "ett julkort i veckan" igen - så det är som du skriver, aldrig för tidigt :D!Hoppas få hjälp med brus och hörsel nu till veckan när läkarna är tillbaka efter sina semestrar.
Kram! <3
MormorMargareta

2021-01-02 @ 19:41:12
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0