9 december -20 Jul i hjärtat...

.... fanns på en die i en adventskalender
från Skapat av
och det här är det första kortet
jag gjort med den.
Det blir nog inte det sista!
 
 
Har testat att göra ett slimlinekort.
Det var ju inte lätt, tyckte jag!
 
Jag använde papper ur min "craftpappersmapp",
där detta låg, med hjärtan på.
 
Ville ha en hjärtekant längst ner
på det bruna papperet bakom.
Eftersom min die är l å n g 
måste jag klippa en kant,
som jag stansade hjärtana på
innan jag klistrade den längst ner
och satte ett band över skarven.
Knöt en liten rosett med hjälp
av en gaffel - idag en matgaffel.
 
Hjärtat är stansat med en spellbindersdie
och scallopedhjärtat bakom
med tillhörande scalloped die.
 
"Stjärtstansen" fick jobba i hörnen
och jag strösslade med lite bling.
 
 
Texten satte jag på en brun skylt
som jag stansat med en kvadratisk die
från Cherry Lynns Stackers Nesting Dies.
Eftersom jag ville ha en rektangulär skylt
fick jag flytta min cardstockbit i dien,
passa in den i kanten
och stansa bort lagom stor bit.
 
 
Insidan fick också en hjärtekant
och en julkramstämpel.
 
 
Enkel baksida.
 
Idag tyckte jag att det var
extra svårt att fota rakt.
Det blev nog så eftersom
kortet är så högt och smalt,
fast jag har ofta svårt med det.
Borde nog använda stativ
men är för lat för det ;-)
 
Har köpt Anita's slimlinekort,
så har kuvert till det också,
så praktiskt.
 
Fortfarande är långpromenaden dagens "stora händelse".
Ganska långtråkigt börjar det bli
att leva så isolerat - men det är ju lika för oss alla.
Det gäller att hålla avstånd och hålla ut!!
Var rädd om dig!
Kram på distans!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket fint "pepparkakskort" du gjort. Smart att sätta dit hjärtkanten efteråt för att få det att passa. Du är så bra på att nyttja alla papper =) Ditt spillpappersförråd skulle vem som helst bli avundsjuk på ;) kram

Svar: Tack rara du - du får komma hit och spillpappersscrappa med mig när coronan är över ;-)Det som finns i mina mappar räcker nog till flera! :D
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2020-12-13 @ 16:26:22
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0