20 februari -20 I kapp igen...

..... med mitt "julkortsprojekt"
ett julkort i veckan.
Det fick bli ganska enkla kort
eftersom jag fortfarande har svårt
att orka sitta i kortmakeriet
någon längre stund.
 
 
Tog fram Panduros "guldiga" pappersblock
och gjorde två kort, varav detta är det första.
Stansade hjärtat, där jag lät allt utstansat
sitta kvar i sina hål.
Både hjärtat och God Jul-dien
är utstansade i en guldkartong
som innehållit Kjells rakvatten - scrap alltså ;-)
 
 
Använde "stjärtstansen" i hörnen
och satte dit guldiga halvpärlor.
Ett prickigt guldigt band
fanns också i mina gömmor.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
 
Det fick bli ett guldigt köpekuvert
till det här kortet.
Det matchar guldpapperet,
som sitter bakom mönsterpapperet.
 
Slut för idag - roligt att du kikade in - välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så snygga gulddetaljer du fått med i kortet och snyggt att låta det sitta kvar i hålen på hjärtat, blir en fin detalj. Väldigt fint mönsterpapper. Kuö att vara igång igen med julkortsskapandet =) kram

Svar: Ja, här har jag inte ens orkat svara på dina rara kommentarer - det var en dunderförkylning som golvade mig ganska totelt. Det tog fem veckor innan jg kände mig någorlunda, men nu efter 6 veckor är jag riktigt på G igen.Kram på dig!!
MormorMargareta

2020-02-23 @ 20:35:35
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0