23 februari -20 Älskade barnbarn...

..... har jag ju två goa 
och den yngsta fyllde 24 år i torsdags.
Givetvis skulle hon få ett kort,
hon har en lång rad kort från olika "dagar"
från mig och mamma Åsa i sitt fönster.
 
 
Idag använde jag craftcard
som kortstomme och
stansade också ut ett hjärta 
med en sizzixdie i samma cardstock.
Mönsterpapperet med hjärtan kommer från
 Marion Smith Design: Nirvana heter setet.
Matchade med klargrön cardstock
och en prickig spillbit samt sidenband.
 
 
Som du ser har jag också använt massor av halvpärlor,
massor av distanskuddar och
min älsklingspenna att glittra med:
Sakura Gelly Roll clear star #700.
 
 
Insidan med dies från Rox Stamps
adventskalender - så användbara
för en lycklig mormor!!
Samma papper som på framsidan,
med en enkel scalloped kant
i st f den på framsidan.
 
 
Baksidan - men idag blev det inget kuvert,
eftersom jag satte det i blombuketten.
Presenter hade jag, tack och lov fixat
innan jag blev sjuk.
Matildas födelsedagsfest blev 
min första "utflykt" från soffhörnet 
och min förkylning.
 
Nu börjar jag bli människa igen - så skönt!
Ny vecka - nya möjligheter!
Ha det gott och välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket lyckligt barnbarn som får så många fina kort från dig och mor sin. Detta var superfint! Snygga färger och snygg kant på det turkosa pappret. Kram

Svar: Tack söta du! Det är verkligen roligt att göra kort till Matilda, eftersom hon uppskattar dem och har en riktig "utställning" av kort i ett fönster, som hon re-arrangerar med jämna mellanrum ;-)Ja visst är den rn snygg kant - gillar den verkligen! <3
Kram
MormorMargareta

2020-02-26 @ 20:28:43
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0