25 februari -20 Inte guld....

..... allt som glimmar,
men visst glittrar det fint!?!
 
 
Har fortsatt använda det "glittriga" blocket
som jag köpte på Panduro för nån jul sen.
Även det riktigt guldglittriga,
som jag stansat cirkeln i
kommer från ett block med julcardstock,
som fanns på Panduros REA
efter jul förra året.
Cirkeln är stansad med en die
från Sizzix Thinlights och sen stansade jag
ett hål i mitten med en cirkelstans.
Riktigt smal svart kant bakom mönsterpapperet
och en guldkant bakom vimpeln,
med fin text stämplad med stämpel
från Jess Ink.
 
 
Här ser du hur jag böjt vimpeln.
Det går bra med hjälp av mitt virknålsskaft,
som jag drar papperet över
ungefär som när jag krullar snören
med hjälp av en sax.
Jag har fäst papperslagren och cirkeln
med distanskuddar
och rosetten, blomman, bladen
och vimpeln med limpistol.
Några gröna halvpärlor
fick ta upp bladens färg.
 
 
Insidan fick också en fin text från Jess Ink.
guldband och ett guldhjärta,
som är stansat med die från Gummiapan.
Här har jag dragit linjer med svart penna
runt mönsterpapperet och "hålet",
som är skrivyta.
 
 
Kuvertet
 
 
Baksidan
 
 
Avslutar med kort och kuvert, som vanligt.
(Det läckra bandet kommer förresten från en chokladask,
som jag fick för länge sen.
Den som spar han har!!)
 
Nu börjar jag faktiskt känna
att krafterna återvänder.
Det var på tiden!!
Imorgon kväll blir det scrap med "gänget".
Det ska bli såå kul - har verkligen längtat!!
 
Kul att du kikade in hos mig!
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, glitter är aldrig fel och särskilt inte på julkort =) Superfint och så läcker cirkel på framsidan. Mönsterpappret var med väldigt fint. Skönt att du börjar känna dig piggare, då går det på rätt håll. Kram

Svar: Tack för rara ord! Ja nu är jag äntligen på G igen - så skönt!! <3 Kram på dig!
MormorMargareta

2020-02-26 @ 20:25:59
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Då hade du varit ovärderlig, eller förresten det är du ju, bara man nämner kort-tillverkning so glittrar hela du och inte bara ögonen.

Jag gillar det "enkla" i kortet, det som är det svåra är att göra det "enkelt"!
Du har ju svårt med det som vissa (läs; jag). Med en liten knorr här och bling där och swish så är det klart! Du kan väl viska i mitt öra vart du köpte din magiska stav.
Du ser, inte ens det här kunde jag göra enkelt. Ett försök till;

Vilket fantastiskt vackert kort! *yay jag klarade det.....jublar på väg mot sängen*

Kraaaaam Ann-Marie

Svar: Tusen tack - och kraaam till dig också!Äntligen lite piggare så jag orkade ta itu med bloggen igen.....
MormorMargareta

2020-02-27 @ 22:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0