29 februari -20 Skottdagen - men utan skott ...

.... eftersom jag fortfarande är så förkyld
och har svårt att "komma till skott"...
 
 
Mickans Maria-kort har jag i alla fall
att visa här idag!
Ett lite vintageblommigt papper
gick jag igång på idag.
Hade både ett tjockare och ett tunnare
med samma mönster i mina gömmor,
så det tjockare fick bli kuvert och framsida
och det tunnare insida och baksida.
Härligt att kunna slös för en gångs skull!!
(Spillbitar blev det kvar förstås - återkommer en annan gång!)
Ljusgrön cardstock till kant och bakom cirkeln
stansade jag med 
med dies från Crea Nest Lies XXL,
dels den kvadratiska, dels cirkeln.
 
 
Blandade rosor ur mina gömmor,
pärlspröt och halvpärlor
samt en dubbel rosett
och min glitterpnna Sakura Gelly Roll
clear star # 700 kom till användning.
Distanskuddar mellan papperslagren förstås,
för att få struktur på kortet.
Grattis är stansat dels i den gröna cardstocken,
dels i akvarellpapper och sen monterat
med lite förskjutning för att få en "skugga".
La också Glossy Accent på texten
för extra volym och glans.
 
 
Kuvertet i det ljuvliga rosiga papperet.
 
 
Insidan med likadan grön kant,
utstansad cirkel som skrivyta,
blommor stansade och embossade
med Flower Punch och blad stansade
med die från Crea Lies Duo dies: två olika blad
varav detta är det ena, en ny favorit!
Gammal Grattisstämpel av okänt ursprung.
 
 
Baksidan med min namnetikett.
 
 
Kort och kuvert till sist, som vanligt.
Mickan, som kom till Gävle igår kväll,
fick sitt kort igår kväll (och verkade gilla det)
så nu kan jag visa det här.
 
Härligt solig lördag idag.
Gick en lagom lång promenad
runt Rudsjön i solen och njöt mycket!
När vi sen hade fikat och handlat 
var alla mina krafter slut.
Den har tagit hårt denna förkylning.
Hostar fortfarande som en tok
mellan varven.
 
Hoppas du får vara frisk och kry!
Ha en fin söndag!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Nu har förkylning även drabbat mig, får sitta hemma och jobba ett par dar. Väldigt fint kort, kul att fira lite namnsdag, särskilt med ett sånt fint namn ;) Fortsatt krya på dig! kram

Svar: Visst är det vackert!! Namnet menar jag... Förlåt att jag inte kom ihåg att gratta dig - får bli ett GRATTIS i efterskott nu!! <3 Är äntligen lite bättre (fast inte helt pigg än - efter 5 veckor...) Hoppas du är frisk igen!
Kram!
MormorMargareta

2020-03-02 @ 18:48:35
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0