6 februari -20 Lila hjärta....

.... på detta Valentinekort.
 
 
Det prickiga papperet fanns i min spillpapperssamling.
Sen letade jag vidare efter nåt som matchade
och kunde vara med på mitt hjärtekort:
lila cardstock, ett kakservetthjärta
och grönprickigt band.
Stansade en lila kant med en die ur Cherry Lynns
Horizon Square Boutique Stacker Frames.
Det lila hjärtat är stansat med en die
ur mina gömmor (av okänt fabrikat),
det hjärta som passade bäst till kakservetten.
Prydde med lite lila bling.
Rosetten är knuten med hjälp
av en matlagningsgaffel i plast.
 
 
Monterade förstås med distanskuddar
mellan de olika lagren, som alltid.
Textstämpeln kommer från Jess Ink,
som har en fin kollektion clearstamps
med texter till Alla Hjärtans Dag.
 
 
Prickpapperet räckte inte till insida,
så jag använde den cardstockbit
som jag stansat framsidans hjärta ur.
Lila blomband utmed kanterna
och "pappersspets" med hjärtan
upptill och nertill.
Textstämpel från samma collektion från Jess Ink.
Jag stansade några blommor i spillpappersbitar
och prydde också med en hjärteknapp,
som jag klippte bort öglan på baksidan på.
 
 
Enkel baksida med en liten bit av prickpapperet
och min namnetikett.
 
Papperet räckte inte till nåt kuvert förstås, 
men jag hittade ett lila kuvert i mina gömmor,
så det får det bli idag.
Nån bild på det blev det inte ;-)
och inte på kort och kuvert heller...
 
Nu är jag i Stockholm några dar
och idag blev det ett besök på Pyssloteket.
Alltid mysigt och inspirerande att titta in där!
 
Fick ju också en härlig promenad sen i solen
utmed hela Valhallavägen och sen ner till Strandvägen
och så genom Centrum "hem till Kungsholmen".
Jag är ju stockholmstjej från början
och njuter såå av att ströva i min hemstad!
 
Välkommen åter - har fler kort att visa
även om jag är i huvudstan.
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Snyggt med lila och fint kort. Prickigt papper är alltid läckert och användbart. Kram

Svar: Härligt med prickigt tycker jag också!!Tack!
Kram!
MormorMargareta

2020-02-17 @ 05:41:49
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0