8 februari -20 Pippi på kuvert....

.... har jag ju
och min inspiration kommer ju oftast
från ett mönsterpapper.
Går det att göra ett snyggt kuvert av det,
så börjar jag ju alltid med det,
men måste ju också ta hänsyn till
att det som blir kvar av papperet kan användas
på bra sätt till kortet.
 
 
Det här är dagens kuvert,
som jag blev såå nöjd med.
 
 
Kortet fick fågeltema p g a de fina i vänstra hörnet.
(Jag har ju pippi på fåglar också!! )
Kompletterade med utstansade fåglar med bur.
Dien följde med en scraptidning för några år sen
och jag delade motivet, för att inte skymma fåglarna på papperet.
Jag har glittrat med Sakura Gelly Roll
 # 700 Clear Star - favoritpennan.
Grattisdien kommer från Mandys,
som är Engströms eget märke.
 
 
 
Stansade en fin kant med Craft Emotions Die
Squares Scalop XL, en ny favorit.
Eftersom den inte är så stor
satte jag en kant av matchande cardstock bakom.
Dekorerade med blommor och vita halvpärlor.
 
 
Insidan är skarvad, men idag var det ganska lätt
med det randiga mönstret.
Klippte ut lite av mönstret nedtill i cirkeln,
som jag inte ville förstöra med cirkeldien
och la det utklippta ovanpå dien när jag stansade.
Grattisstämpel från Jess Ink
och så Åsas lilla poststämpel Hipp Hurra.
Kanten är det som blev över
när jag stansade kanten till framsidan.
Så bra att kunna använda "spillet" direkt!!
 
 
Enkel baksida....
 
 
... och så kortet och kuvertet då
till sist som vanligt.
 
Tack för att du tittade in hit till mig!
Välkommen åter!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefint kort i snygga färger. Så fint mönsterpapper med fåglarna och buren med fåglar är jättefin. Snygg helhet du fått ihop. Kram

Svar: <3 <3 <3 TACK!! <3 <3 <3 Kram!
MormorMargareta

2020-02-17 @ 05:44:15
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0