9 februari -20 Hjärtego pippi....

... fick ta plats på dagens kort - men
först visar jag det snygga kuvertet ;-)
Mönsterpapper från Panduro - tror att
det heter "herbs".
 
 
Föll för det eftersom jag såg
att det skulle bli ett snyggt kuvert
men lite dyster färg var det allt,
så fick klura för att pigga upp själva kortet.
 
 
Använde en kallt klargrön cardstock
i en ton, som jag tyckte "lyfte" kortet,
utan att "slå ihjäl" mönsterpapperet.
En smal grön kant fick sticka fram
under mönsterpapperet
och även motivet fick en ram i samma färg.
 Stansade också texten i den cardstocken.
 
Hittade en matchande Distress Marker
till Kajsans söts pippi.
Molnet är glittrat med Wink of Stella clear
och så har jag lagt Glossy Accent på ögonen.
 
 
 Distanskuddar mellan papperslagren förstås,
annars vore det inte nåt Mormormargareta-kort.
Hade sån tur att jag hittade såväl blommor
som ett mönstrat band i färg 
i mina gömmor.
Den dubbla rosetten knöt jag med hjälp av
en matlagningsgaffel i plast
och fäste sen både blommorna och den
med min limpistol från ICA MAXI.
Prydde också med några små pärlhjärtan
och vanliga halvpärlor.
 
annars
 
Insidan med det utstansade hålet
efter framsidans ram runt motivet,
som skrivyta.
Jag struntade i de små spillbitar jag hade kvar
av mönsterpapperet (mest gråmönstrat)
och dekorerade i stället med det mönstrade bandet
och några platta blommor.
Fin textstämpel från Jess Ink.
 
Baksidan glömde jag att fotografera
men den ser ut ungefär som vanligt...
 
 
Här kommer i alla fall kort och kuvert
och det blev inte så dystert, trots allt.
 
Ikväll stormar det i Stockholm
där jag befinner mig
och i nästan hela Europa 
hör och ser vi på TV.
Skönt att sitta inne i värmen!
 
Kul att du tittade in här - välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Inget dystert med detta kort, så läckert med den gröna accentfärgen. Det lyfte kortet som du skrev. Kuvertet blev läckert med bladmönstret. Ha en fin måndag! Och kika gärna förbi hos mig (länk ovan) om du har lust 😊

Svar: Tack raraste!Kommer in och tassar så fort jag orkar - förkylningen har däckat mig nästan.... :(
Kram!
MormorMargareta

2020-02-17 @ 18:24:39
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0