11 januari -20 Once Upon a Springtime....

.... ja, inte är det väl vår än,
snarare verkar det vara en höst
som aldrig tar slut ;-)
Det är papperet som heter så
och mina kort börjar ju oftast
med inspiration från mönsterpapper, 
så även idag.
 
 
Båda mönsterpapperen är alltså från
Graphic 45:s Once Upon a Springtime Collection,
som det fanns en del kvar av
i mina gömmor.
Stansade hjärtan ur det med nyponrosor
och en grön cardstock
och använde ett småblommigt bakom.
Den fina vita kanten
är stansad med en die ur Cherry Lynns
Horizon Square Boutique Stacker Frames.
Hade sånär glömt att jag hade den - så fin!!
 
Bladswirlen vid blombuketten 
är stansad med en Magnoliadie
och "hugs" med en die från Avery Elle Sentimental Dies.
 
 
Tyckte det passade med diverse rosor.
Har glittrat med Sakura Gelly Roll-penna #700
runt papperen, på texten och på bladswirlen.
De olika papperslagren monterade jag
som vanligt med distanskuddar.
 
 
Insidan med en fin textstämpel
från JessInk.
Den finns i Jessicas clearstampkollektion
"Vänskap JI- 19003".
Använde Cherry Lynn-dien till den vita "spetskanten"
som jag stansade i skrivpapper
och skar ut mitten ur
och monterade på den gröna ramen.
Lite av de båda mönsterpapperen
fick också vara med.
 
 
Kuvert i det småblommiga papperet.
 
 
Baksida - enkel som vanligt.
 
 
Ja då var det bara "kort och kuvert-bilden" kvar.
Slut för idag - tack för idag!
 
Tack för besöket!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vilken fin spetskant du stansat, va kul att hitta såna rariteter i sin a gömmor =) Blir en extra överraskning när man glömt lite vad man har att pyssla med =) Gott nytt scrapår! Kram

Svar: Tack - ja jag har nog alldeles för mycket - svårt att hinna använda allt....Ändå beställde jag en ny die igår ;-)
Kram! <3
MormorMargareta

2020-01-12 @ 14:00:25
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0