25 januari -20 En massa paket...

.... kan man ju önska den som fyller år, eller hur?
 
 
Hittade ett uppstämplat motiv i mina gömmor
(Åsa har nog stämpeln)
och färglade det med Distress Markers.
Den söta tösen är ganska lik födelsedagsbarnet
som fick kortet - och ett bidrag så hon själv
kunde gå och köpa de paket hon ville ha.
(Det är ju ett bra sätt till tjejer,
som växt så man inte vet vad som är populärt just nu.)
 
Den fina turkosblå kanten är stansad med
en die ur Cherry Lynns
Horizon Square Boutique Stacker Frames.
Tycker att den ger ett lite tuffare lyft
till det ljuva spetsmönstrade mönsterpapperet.
 
 
Blommor och blad i färg med paketen
letade jag upp i mina gömmor.
Stansade ut motivet med en oval die
från Crea Nest Lies XXL 70 CL Nest.
De söta fjärilarna är stansade med punchar
från Martha Stewart i en glittrig randig spillbit.
Grattisdien på vimpeln
kommer från Rox Stamps.
Mina vimplar klipper jag själv
och får dem då i precis den storlek jag vill ha.
 
 
Här är kuvertet
och du får lite större chans att njuta
av det vackra spetsmönstrade papperet.
Bara love it!
 
 
Insidan med "more of the same.
Har både här och på framsidan skarvar ihop
mönsterpapperet av de 6 cm breda remsor
jag får kvar när jag gjort kuvertet.
Du ser säkert skarven om du tittar noga.
Tycker att jag blivit bättre på det här med åren....
 
Blommorna är stansade med Flower Punch
och chalkade med lite orange chalk.
Textstämpeln kommer från 
Jess Inks Grattisset med clearstamps.
 
 
Enkel baksida.
Även här en bit av mönsterpapperet som dekor.
Jag använder alltå i stort sett allt
av ett 12"-ark mönsterpapper till ett kort 
med kuvert.
Det som är kvar av detta papper
är i stort sett bara cirkeln
jag stansade ut för att få en skrivyta
inuti kortet.
 
 
Här är då till sist kortet med sitt kuvert.
Jag vet att födelsedagsbarnet fått det,
så nu kan jag visa det här i bloggen.
 
Gråväderspromenad i Boulognerskogen idag
tillsammans med Åsa och Kjell.
Burr så kallt - men sen åt vi good lunch på stan!
Så härligt att få "rå om" Åsa lite!!
 
Mer grattiskort kommer,
så välkommen tillbaka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Söt liten tjej och snygg kant runt kortet. Tycker du är väldigt duktig på att skarva ihop mönsterpappren. Övning ger färdighet! Kram

Svar: Tack rara Marie! Ja det har ju blivit en hel del pappersskarveri under åren - när det går - annars får jag ju dölja skarven på nåt sätt, eftersom jag sällan har hela papper till mina kort när jag gjort kuvertet. ;-)Kram!
MormorMargareta

2020-01-27 @ 05:52:37
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0