28 januari -20 Silverfåglar....

.... och röda fåglar fanns i en liten ask
som jag fick av en scrapvän häromdagen.
Inspirationen började genast flöda
och jag plockade i mina gömmor
för att hitta vad jag kunde använda
till veckans julkort.
 
 
Visst är de helt underbara de små fåglarna!
Hittade en bild med ett sött litet rådjur
och ett gäng små fåglar, som jag tyckte passade.
Mönsterpapperet, som jag använt båda sidor av,
är från Panduro.
Jag följde upp de silverglittrande fåglarna
med halvpärlor i silver
och några små silverglittrande stjärnor.
 
 
Jag använde också en silvrig glitterpenna idag:
Sakura Gelly Roll Silver star.
Snöstjärnorna är stansade med en punch
från Martha Stewart: Glacial snowflake - en favorit.
Distanskuddar mellan papperslagren förstås.
 
 
Kuvertet
 
 
På insidan finns lite mindre silverfåglar
och en julstämpel från Jess Ink
tillsammans med en grön cardstockram,
mönsterpapper och silverpärlor.
De fina hörnen är stansade med en 
konkav hörnstans från ek-success,
också en favorit!
 
 
Baksidan
 
 
Ja, då var det dags för kort och kuvert igen.
Skönt, då var denna veckas julkort gjort
och kan läggas i julkortslådan!
 
Regnig dag, så det blev bara ung 6000 steg
på dagens promenad.
Har istället kutat i våra trappor en hel del
det är ju också motion!!
Hoppas på bättre väder imorgon!
 
Ha det gott - välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Väldigt fint mönsterpapper och otroligt sött rådjur! Söta fåglar och de snöflingorna är ju hur fina som helst! Ha en fin helg! kram

Svar: Tack för din rara kommentar! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-01-31 @ 19:43:33
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0